  • 1. Data: 2010-08-17 07:48:04
    Temat: udma 5, czemu nie 6?
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    płyta: MSI P31 Neo (MS-7392)
    windows: 7
    ustawiłem na sztywno w bios udma 6 a w windows bez zmian
    dysk: WDC WD1002FAEX

  • 2. Data: 2010-08-17 09:34:33
    Temat: Re: udma 5, czemu nie 6?
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 09:48:04 +0200, zlotowinfo napisał(a):

    > płyta: MSI P31 Neo (MS-7392)
    > windows: 7
    > ustawiłem na sztywno w bios udma 6 a w windows bez zmian
    > dysk: WDC WD1002FAEX

    Może dysk nie obsługuje tego trybu?
    Może mimo że obsługuje to trzeba go aktywować jakimś programem od
    producenta?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 3. Data: 2010-08-17 10:30:35
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > płyta: MSI P31 Neo (MS-7392)
    > windows: 7
    > ustawiłem na sztywno w bios udma 6 a w windows bez zmian
    > dysk: WDC WD1002FAEX

    Windows "olewa" ustawienia BIOSu, sam sprawdza dysk i jaki może ustawić
    transfer, czasami jak tasiemka jest trefna to potrafi ustawić tryb PIO. :-)
    Może przewód masz poskręcany, za długi itp. i nie "wydala" UDMA6?

  • 4. Data: 2010-08-17 12:37:17
    Od: simon <s...@p...onet.pl>

    > płyta: MSI P31 Neo (MS-7392)
    > windows: 7
    > ustawiłem na sztywno w bios udma 6 a w windows bez zmian
    > dysk: WDC WD1002FAEX
    Wg opisu jest to po prostu dysk Sata. W tym interfejsie nie obowiązuje
    nomenklatura UDMA. Co sobie ustawisz nie będzie miało znaczenia dla systemu.
    To że pojawiają się w biosie pojęcia UDMA5 i 6 wynika prawdopodobnie
    tylko ze względów na zachowanie wstecznej kompatybilności oprogramowania.

    Ogólnie mówiąc nie przejmuj się całkowicie co Ci pokazuje system czy bios.
    Dla pewności sprawdź jakimś programem np HDtach czy dysk osiąga zbliżone
    "prędkości" do deklarowanych.

    --
    Pozdro
    Simon

  • 5. Data: 2010-08-17 13:25:28
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "zlotowinfo" napisał:

    > ustawiłem na sztywno w bios udma 6 a w windows bez zmian
    > dysk: WDC WD1002FAEX

    Bo w BIOS-ie masz ustawiony tryb SATA na "IDE Compatible"? Zmień na AHCI,
    jeśli biedna Winda wstanie po takim ciosie, to powinna wykazać tryb UDMA-6.
    Co i tak ma znaczenie czysto symboliczne.

    JoteR

  • 6. Data: 2010-08-18 14:33:51
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Bo w BIOS-ie masz ustawiony tryb SATA na "IDE Compatible"? Zmień na AHCI,
    nie mam takiej opcji
    jest tylko auto, multi... i udma..

  • 7. Data: 2010-08-19 09:18:23
    Od: MAR <M...@s...org>

    Cóż za elokwencja!

    > ustawiłem na sztywno w bios udma 6

    Ustwiłeś co ? Chyba jakąś opcję. Miała nazwę ?

    >a w windows bez zmian

    Czyli co jest w Windowsie ? Wszyscy mają zgadywać ?

    --
    Mar.

  • 8. Data: 2010-08-19 11:34:27
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    MAR pisze:
    > Cóż za elokwencja!

    > Ustwiłeś co ? Chyba jakąś opcję. Miała nazwę ?

    > Czyli co jest w Windowsie ? Wszyscy mają zgadywać ?

    Pisz za siebie, ja wiem o co chodzi, nie musiałem zgadywać.
    Nie potrzebuję takiego niekumatego rzecznika.