    Date: Wed, 18 Aug 2010 00:30:13 +0200
    From: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Mini komputer

    W dniu 2010-08-17 15:14, goto pisze:

    > Poszukuję mini komputera klasy PC, którego zadaniem będzie praca
    > ciągła pod kontrolą tekstowego linuxa. Komputer będzie wykorzystany do
    > akwizycji danych z czujników, ich analizy i przesyłania przez sieć. Do
    > zbierania danych potrzebuję portu COM i USB 2.0, a do przesyłania
    > danych ethernetu.

    Przy tych wymaganiach proponuję IBM Thinkpad T30. Można na nim
    odpalić Linuksa z karty SD wożonej zamiast dysku albo pendriva,
    a klawiatura, ekran i złącza audio mogą się czasem bardzo przydać.

    > Zależałoby mi, żeby ustrojstwo było energooszczędne.

    Ja wykorzystuję starego Thinkpada T23 z Linuksem do obsługi stacji
    pogodowej i jako internetowy sterownik dla ćwierćinteligentnego domu.
    Przy zamkniętym ekranie i procesorze ustawionym w tryb maksymalnej
    oszczędności pobiera niespełna 9 W i po wymianie baterii na nową jest
    w stanie przeżyć ~7 godzin bez zasilania.

    > Pytanie teraz czy ktoś z Was spotkał się z podobnym urządzeniem, które
    > potrafiłoby pracować również w niskich temperaturach (pomieszczenie
    > suche, ale bez ogrzewania i izolacji)? Zależy mi również na rozsądnej
    > cenie. Wiem, że są tak zwane komputery przemysłowe, ale one kosztują
    > powyżej 1000 USD...

    Mój Thinkpad zimą dawał sobie radę przez 2 tygodnie przy temperaturach
    wewnątrz domu rzędu 7-8 stopni, kiedy ogrzewanie było włączone
    tylko w trybie przeciwzamrożeniowym.

    T.