eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMimo, że jest sucho i pogodnie, to opony letnie już nie trzymająRe: Mimo, że jest sucho i pogodnie, to opony letnie już nie trzymają
  • Data: 2010-10-29 18:00:10
    Temat: Re: Mimo, że jest sucho i pogodnie, to opony letnie już nie trzymają
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "BearBag" wrote:
    > Zimówki na suchym zawsze bedą gorsze od letnich i nie zmieni tego
    > temperatura.

    To dlaczego przy +3-5stC ostatnio na letnich oponach (sportowe
    gumy, potrzebują rozgrzania, co przy takiej temp powietrza jest
    trudne) na 3 biegu miałem jeszcze mocną walkę z kierownicą
    i problemy z trakcją? Na zakrętach nawet 4 bieg po mocniejszym
    wdepnięciu jakoś tak niepewnie. Na tych samych letnich przy
    +20 i po lekkim rozgrzaniu opon zmiana 1->2 wbija w fotel,
    a od 3 nie ma mowy o jakichkolwiek uślizgach.

    Dzisiaj założyłem zimówki i poza polepszeniem komfortu jazdy
    (zmiana rozmiaru 225/45/17 -> 205/55/16, poza tym moje letnie
    opony nie należą do komfortowych) mam zdecydowanie mniej
    problemów z trakcją.

    Mój wniosek - zależy jakie zimowe i jakie letnie. Zależy też jakie
    auto. Nie ma sensu generalizować.

    Pozdrawiam
    .Peeter