  • 71. Data: 2012-01-09 20:59:51
    Temat: Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 09 Jan 2012 21:36:46 +0100, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Kilku wyrwanych ze szponów sza^M^M^MPascala jest tego wartych.
    Bacz tylko, abyś z mesjanizmu nie przeszedł w dogmatyzm. To od środka
    trudno zauważyć ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 72. Data: 2012-01-09 21:09:49
    Od: Marek Borowski <m...@b...com.nospam>

    On 09-01-2012 21:53, Sebastian Biały wrote:

    > Ostatni przyjemny assembler to był MC680x0...
    Byl najprzyjemnieszy ale wspolczene risc tez daja fun.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 73. Data: 2012-01-09 21:12:57
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Bacz tylko, abyś z mesjanizmu nie przeszedł w dogmatyzm. To od środka
    > trudno zauważyć ;)
    Nie ma znaczenia.
    Uwagi Sebastiana sa bardzo celne. Czasem nie do końca prawdziwe, ale
    pokazują co trzeba robić.
    Nie ograniczać się.
    Pierwsza zasada tworzenia: zabierz się do tworzenia, a nie ględzenia.
    Popatrzał na Wasze posty, pewnie mruknął coś pod nosem o lemingach i
    zrobił przykład dla Romka.
    Kto wie co tam jest i czy działa. Ważne, że ZROBIŁ.
    Drugi kolega coś tam Romkowi podeśle.
    I to jest piękne. I Romek się nie poddał :-)

    Pozdrawiam,
    S.

  • 74. Data: 2012-01-09 21:15:32
    Temat: Re: [OT] Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-09 21:57, Grzegorz Krukowski wrote:
    > Nie, Pascal przez swoje ograniczenie pozwala się skupić nad tym CO
    > zrobić a nie JAK. Co w kontekście dydaktyki jest dobre.

    W kontekście dydaktyki nie jest dobre wciskanie każdego algorytmu w
    ciasne ramy programowania strukturalnego. Jeśli wyrażasz fragment
    algorytmu funkcyjnie a inny strukturalnie a jeszcze inny obiektowo to
    współczesnie masz więcej możliwosci niż ciasny Pascal zrobić to
    poprawnie, czyli bez naruszania naturalnego układu. Oczywiscie zaraz
    ktoś podniesie argument że progrmowanie fukcyjne nalezy robić w języku
    funkcyjnym, ale to oczywiście g.. prawda bo głupie sortowanie z
    predykatem to mieszanina strukturalnego z funkcyjnym i to jest codzienność.

    Z moich obserwacji wynika że Pascal produkuje inwalidów którzy potrafią
    wystukac sortowanie bąbelkowe na statycznej tablicy czy narysować
    choinkę gwiazdkami, ale jak trzeba zrobić dekorator na generyczny
    iterator po hashmapie to cały mit o dydaktyczności Pascala pryska
    bezpowrotnie. Bo oni tylko potrafią przestawiać inty w statycznych
    tablicach...

  • 75. Data: 2012-01-09 21:20:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-09 21:59, Grzegorz Krukowski wrote:
    > Bacz tylko, abyś z mesjanizmu nie przeszedł w dogmatyzm. To od środka
    > trudno zauważyć ;)

    Dokladnie to wlasnie obsewuje wśrod zatwardziałych programistów Delphi
    którzy tlumaczyli mi że lista z dostępem przez indeks jest znacznie
    bardziej zajeb... od iteratora w *każdej* sytuacji. Do wglądu na grupie
    od delphi. Jeśli jestem mesjaszem to mam wrażenie że jednak po jasnej
    stronie mocy... ;)

  • 76. Data: 2012-01-09 21:22:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-09 22:12, Sylwester Łazar wrote:
    > pewnie mruknął coś pod nosem o lemingach

    O żesz, aleś trafił :D Mialem na końcu klawiatury uwagę że niech sobie
    lemingi piszą makefile jak muszą...

  • 77. Data: 2012-01-09 21:38:45
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-01-09 21:52, J.F. pisze:

    > Mozesz go zagiac w zwyklym C. Tylko musisz troche Bieleckiego poczytac :-)

    A fuj. To jest raczej argument przeciwko C.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 78. Data: 2012-01-09 21:51:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-09 01:39, Sylwester Łazar wrote:
    > Basic się przyjął i był idealny do większości zastosowań.

    To była katastrofa. Jedynym powodem popularności BASICa jest fakt że to
    g... było jedynym produktem Microsoftu który się na poczatku sprzedawał.
    Wciskano go na wszystkie 6502 w okolicy (moje dzielne Atari się jednak
    obroniło) tylko z powodu że nikomu się nie chciało pisac na nowo. Do
    dzisiaj przetrwały tylko strukturalne protezy które z BASICem mają na
    szczęście mniej wspólnego przypominając bardziej wspólczesne języki.
    Oryginalny BASIC narobił wiele szkody.

    PS. Czy ilośc dialektów BASICa przekroczyla już 100?

    PS2. Microsoft ma w swoim udziale dwie wielkie katastrofy informatyki:
    popularyzację prymitywnego BASICa i reanimację CP/M w postaci DOSa. Nie
    wiem co gorsze.

    > C++ coś czuję, że jest jeszcze strawny

    Jednak boost wybije zęby jesli nie jesteś twardzielem. Tak, używam boost
    na uC ;)

  • 79. Data: 2012-01-09 22:12:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-09 21:45, Waldemar Krzok wrote:
    > Dokładnie! Ja tego (ani moje dzieciaki) nie mieliśmy, ale bawiłem się tym w
    > dniu otwartych drzwi uniwerku.

    Co prawda to substytut ale zawsze:

    http://ddi.uni-paderborn.de/index.php?L=1&id=4687

    PS. Mi się nie udało go uruchomić ;)

  • 80. Data: 2012-01-09 22:12:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    > Mozesz go zagiac w zwyklym C. Tylko musisz troche Bieleckiego poczytac :-)

    Myślę, że wątpię - ma naprawdę wysoki poziom...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl