  • Data: 2012-01-09 22:33:07
    Temat: Re: Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-01-09 01:49, Mario wrote:
    > A ja proponuję ominąć etap AVR i od razu przejść na jakieś małe ARMy.
    > NXP serii LPC11xx i LPC13xx kosztują po kilka złotych.

    Opisywalm już na grupie swoje przygody. Dla kogoś kto jest obcykany z
    działaniem kompilatorów to jest możliwe, reszta ludzi może sobie obić
    twarz o głupi skrypt linkera.

    Wsparcie na arma w necie wygląda mniej więcej tak:

    a) jakieś skrypty linkera i jakieś startupy. Spędziłem 3 dni szukając
    przyczyny nie działania funkcji wirtualnych, przejrzalem kilkanaście
    examplów i stwierdzam że ktoś z premedytacją usunał ze skryptów linkera
    sekcje linkującą tablice wirtualne we *wszystkich* examplach z netu (a
    więc to było gdzieś na początku i się rozlazło) poza jednym. Miałem
    ochotę jakiemuś debilowi od C obić mordę bo nic nie zyskał a ja
    straciłem masę czasu na debugowaniu procka w asm żeby to znaleźć.

    b) jakieś pliki z definicjami od producenta procesora. W jednym jest
    UART i ADC, ale nie ma SPI. W innym SPI jest, ale nie ma ADC. Wszystkie
    pliki wygladają jak "system kontroli wersji z ZX Spectrum" czyli radosny
    burdel przez pierdyliard krążących w necie wersji do której randomicznie
    dopisuje się różne rzeczy i różne znikają. Po kilkudziesięciu iteracjach
    udalo mi się skompletować w miarę pełne. To akurat było od Atmela, w ich
    własnych examplach była taka katastrofa.

    c) Zaskakujący sposob programowania uzywajac OpenOCD ktory zamiast
    prostego polecenia "programuj" wymaga masy zaklęć. Jak wiem po co one,
    tylko co mnie one obchodzą? O stabilności składni nie ma co wspomninać,
    bo przeżyłem już 3 zmiany w openOCD i czekam na nastepne.

    Na start tylko AVR. ARM wymaga jednak wiedzy o wielu elementach raczej
    nie dal początkujących.

    > Środowisko darmowe z pełnym gcc a nie portem jak gcc-avr.

    A co jest niepelnego w avr-gcc w stosunku do arm-gcc ;) ?