  • Data: 2012-01-10 11:05:39
    Temat: Re: [OT] Mikropascal na AVR'y - co o tym sądzicie ??
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 09.01.2012 22:15, schrieb Sebastian Biały:

    > W kontekście dydaktyki nie jest dobre wciskanie każdego algorytmu w
    > ciasne ramy programowania strukturalnego. Jeśli wyrażasz fragment
    > algorytmu funkcyjnie a inny strukturalnie a jeszcze inny obiektowo to
    > współczesnie masz więcej możliwosci niż ciasny Pascal zrobić to
    > poprawnie, czyli bez naruszania naturalnego układu. Oczywiscie zaraz
    > ktoś podniesie argument że progrmowanie fukcyjne nalezy robić w języku
    > funkcyjnym, ale to oczywiście g.. prawda bo głupie sortowanie z
    > predykatem to mieszanina strukturalnego z funkcyjnym i to jest codzienność.

    Ja musiałem pisać programy sortujące w Pure Lisp, żadnej mieszanki.

    > Z moich obserwacji wynika że Pascal produkuje inwalidów którzy potrafią
    > wystukac sortowanie bąbelkowe na statycznej tablicy czy narysować
    > choinkę gwiazdkami, ale jak trzeba zrobić dekorator na generyczny
    > iterator po hashmapie to cały mit o dydaktyczności Pascala pryska
    > bezpowrotnie. Bo oni tylko potrafią przestawiać inty w statycznych
    > tablicach...

    Albo twoje obserwacje są lekko koślawe, albo naprawdę się tak wszystko
    popsuło. Bo za moooooich czaaaasów (tm) to i dynamiczne tablice i
    hashmapy były. Dekoratorów i generycznych iteratorów w Pascalu nie
    zrobisz tak łatwo, ale nie jest to konieczne. Osobiście uważam, że można
    (i trzeba) uczyć podstaw programowania w Pascalu (albo w czymś innym,
    podobnym). Klasy, dekoratory i inne elementy programowania objektowego
    to następny krok.

    Waldek