  • Data: 2016-01-09 13:00:27
    Temat: Re: Mikrokontrolery przyjazne dla amatorów
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-01-09 12:15, Sebastian Biały wrote:
    [...]
    > Debugger jest istotnym składnikiem programowania, migające diody się
    > nie sprawdzają [1]. Nawet jesli debugger tak naprawdę nie debuguje
    > sprzętu tylko symulator.
    Debugger też się nie sprawdzi jeśli masz błąd w sprzęcie, zwłaszcza błąd
    typu "raz działa, a raz nie" w zależności od tego, jak jest ułożony na
    stole kabel Ethernet. Po czym paru dniach dzięki twojej genialności i
    *prywatnemu* doświadczeniu z danym kontrolerem Ethernet okazuje się, że
    osoba która przemalowywała schemat aplikacyjny kontrolera zapomniała
    przemalować jeden oporek. :-) Albo projektanci sprzętu dobrali
    kondensator o zbyt dużej pojemności w wyniku czego sprzęt nie do końca
    działa tak jak powinien.

    > i gdzie bugi są rzeczą oczywistą i trzeba być na nie gotowym pod
    > względem organizacyjnym. Tutaj pomaga doświadczenie z dużych
    > aplikacji, wiele projektów embedded ma kłopoty właśnie z powodu braku
    > doświadczenia wielkiej skali.
    No. :-) We wspomnianym wyżej przypadku zdążono już naklepać (w
    zewnętrznej, znanej firmie zajmującej się montażem kontraktowym) trochę
    modułów Ethernet, a później ludzie z (naszej) produkcji siedzieli i
    dospawywali do płytek brakujące oporki. :-)

    > [1] Pisałem kiedyś soft z metodami wirtualnymi na SAM7. Okazało się
    > że dostarczony przez atmela skrypt linkera nie wkładał do flasha
    > tablic wirtualnych ("Bo, Panie, komu to potrzebne!"). Bez debuggera
    > tego nie ma jak zdiagnozować, chyba że już wiesz w czym problem.
    > Intensywne wpatrywanie się w kod nie pomogło. Miganie diodą co
    > najwyżej określa że działa lub nie działa.
    No nie wiem. Ja pierwsze co bym zrobił zanim zacząłbym jeszcze cokolwiek
    kompilować i linkować to zajrzałbym do skryptu linkera i przejrzał kod
    startowy. :-) Niezależnie od języka programowania i niezależnie od
    platformy docelowej. A później przejrzał log linkera.