  • Data: 2016-01-09 16:10:08
    Temat: Re: Mikrokontrolery przyjazne dla amatorów
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-01-09 13:42, Sebastian Biały wrote:
    [...]
    > Nie do tego on służy. Do prawdzania bugów w sprzęcie na poziomie
    > projektu służą symulatory. Tam też są debuggery, ale zgoła inne niż do
    > sfotware. Ale symulatory nie pomagają na buga implementacyjnego.
    Ale nie wiesz czy bug jest na poziomie sprzętu. Przychodzi do ciebie,
    jako systemowca, funio i mówi "Wicie, rozumicie, Ethernet nam tu
    niestabilnie działa, zróbcie żeby działał stabilnie". No to siadasz i
    zaczynasz dłubać, m.in. z debuggerem. Dopiero po paru dniach tak
    spędzonych dochodzisz do wniosku: "K..wa! To musi być coś ze sprzętem".
    Bierzesz schemat i patrzysz. Później wołasz koleżkę sprzętowca który ten
    schemat malował i po kilku godzinach znajdujecie błąd.

    > Nie. Nie robisz tego. Tym bardziej że 100% exampli dziala na tym
    > skrypcie poprawnie. Tylko mi nie działa. I nagle okazuje sie że jestem
    > pierwszy który na tym skrypcie kompiluje metode wirtualną. Napisałem do
    > Atmela, ale nie doczekałem się odpowiedzi, zapewne popukali się w głowę
    > nad biednym idiota stosującym c++. Bo kto normalny, Panie, stosuje.
    To źle świadczy o kolesiach z Atmela. W każdym razie ja nie napisałem
    ani jednej linijki poważnego kodu C++ na embedded, a wiem, że w stosunku
    do C trzeba tam zapodać linkerowi dodatkowe sekcje. :-)

    > Ponadto skrypty linkera to sieczka. Absolutnie nie do czytania przez
    > jednostki białkowe.
    Wychodzi na to. że czytanie skryptów GNU linkera to chyba mój fetysz. :-)