  • Data: 2016-01-08 21:50:10
    Temat: Re: Mikrokontrolery przyjazne dla amatorów
    Od: Artur Miller <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    > A co w nim złego? Z ciekawości pytam, w zasadzie uarty wszystkie takie
    > same.

    podczas transmisji UARTem ze sprzętowym handshakiem i (zwłaszcza) z
    wykorzystaniem DMA spodziewam się, że RTS sie aktywuje na początku
    transmisji i gaśnie po wysłaniu całego bufora (zakładając, że odbiorca
    może odbierac i CTS ciągle jest zapalony). Otóż nie, w STM32
    (przynajmniej w wersji F103) RTS jest najwyraźniej "hardwired" do
    sygnału "tx buffer empty", więc po każdym wysłanym znaku RTS gaśnie na
    czas potrzebny do zassania nowego znaku z RAMu do nadajnika UARTa przez
    DMA.

    niby pierdoła, ale ten ficzer ślicznie wykładał GSMowy modem EHS-5
    Cinterion'a (reset modemu bez żadnego komunikatu o błędzie po
    kilkudziesięciu przesłanych bajtach). Niestety sprzęt nie był moim
    wyborem, a projekt był za daleko, zeby go zmienić...

    drugą raczej ciekawostką było odkrycie, że sam chip mocno emituje
    zakłócenia RF w swoim sąsiedztwie. w układ poskładany na pająku (STM32 +
    GPS + GSM) działał, a ściśnięty w małej obudowie wykazywał problemy z
    GPSem. Oczywistości były wykluczone oczywiście :) to nie był mój
    projekt, szczegółow nie znam, ale mam dostęp do osób, które z tym
    walczyły, mogę wyciągnąć więcej info w razie potrzeby.

    a.