eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMikrokontroler z dużą ilością ramu na pokładzie (np. 12-16kb) › Re: Mikrokontroler z dużą ilością ramu na pokładzie (np. 12-16kb)
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mikrokontroler z dużą ilością ramu na pokładzie (np. 12-16kb)
    Date: Wed, 17 Nov 2010 13:46:25 -0600

    "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> wrote in message
    news:ibv08v$17t$1@news.onet.pl...

    > A to nie ten Cortex w ktorym pamiec RAM znika gdy go uspisz na najbardziej
    > oszczedny tryb? Ktorys Cortex zmniejsza zasilanie RAMu w ramach
    > oszczednosci pradu ponizej napiecia podtrzymania pamieci ;-)
    >

    > Pszemol, moze zacznij od czytania errat?

    Errate przeczytam, ale akurat podtrzymywanie bateryjne nie jest
    mi potrzebne - potrzebne mi 4 sprzętowe uarty, mała obudowa
    i niska cena i sporo ramu aby łykać paczki po 1000-2000 znaków
    od różnych urządzeń i nie robić baletów. Jedno urządzenie wymaga
    załadowania mu 2-3kb tekstów z pamięci, teksty przychodzą z innego
    urządzenia i trzeba je przechować - flash może się skiepścić od
    częstego w nim pisania/kasowania... Po prostu z tym 8kb ramu w tym
    8051 co pierwsze planowałem go użyć byłaby duża gimnastyka.
    Płytka zasilana jest z sieci i nie będzie przerw w komunikacji, więc
    nie przewiduję niepotrzebnej komplikacji systemu przez używanie
    trybów oszczędzających baterię czy tym bardziej usypiających procesor.

    Potrzebuję coś, co nie zniknie z rynku za parę lat i coś co da się
    wykorzystać w przyszłości do innych projektów jak już kupię
    narzędzia i kompilator.

    Na razie wybór ograniczam pomiędzy:

    STM32F105
    MSP430F5419

    Chyba skończy się na pojedynku na narzędzia i cenę JTAGa....