eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMikrokontroler z dużą ilością ramu na pokładzie (np. 12-16kb)Re: Mikrokontroler z dużą ilością ramu na pokładzie (np. 12-16kb)
  • Data: 2010-11-16 00:36:52
    Temat: Re: Mikrokontroler z dużą ilością ramu na pokładzie (np. 12-16kb)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> wrote in message
    > Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości

    > 51 jest legendą :) Muzealnym, ale dość popularnym standardem. Jeśli ktoś
    > ma świadomość tego co robi, zna 51 i uważa, że 51 wystarczy, to czemu nie.
    > 16-bitowe PIC-e nie są legendą ;) a i z popularnością też sporo gorzej -
    > jeśli ktoś się do nich nie dotykał, to lepiej, żeby się nie dotykał nadal
    > :)

    Wbrew pozorom 8051 wciąż żyje i trzyma się całkiem nieźle.
    Wielu producentów ma swoje rodziny klonów tych małych procków.
    Tak jak piszesz - to legenda.

    Przy okazji tego projektu chciałbym jednak zrobić coś nowego.
    Płytka jest na tyle prosta (proc + 4 drivery linii RS232...) że można
    łagodnie wejść w nową rodzinę procków i poznać coś nowego.
    Czy ARM7? Nie wiem... jakiś wydaje się zbyt duży do tego celu.
    Zwłaszcza w kontekście przesiadki z 8-bitowca 8051 :-)))