  • Data: 2016-03-24 12:39:21
    Temat: Re: Mikrokontroler od Raspberry Pi w swoim projekcie?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "cezar" <c...@t...invalid> wrote in message
    news:ncu2u4$8io$1@solani.org...

    > no tak. Miało być RAM i (xxx)ROM

    Jeśli popatrzę na swoją płytkę Raspberry Pi 2 Model B to faktycznie
    widzę dwie osobne kostki, wlutowane po przeciwnej stronie płytki:
    procesor BCM2836RIFBG i SDRAM ELPIDA B8132B4PB-8D-F.
    Natomiast na płytce Raspberry Pi Zero jest już "kanapka", widać
    dwie kostki wlutowane jedna nad drugą, ta na wierzchu to SDRAM:
    ELPIDAB4432BBPA-1D-F i to mnie zmyliło, myślałem że to pojedynczy
    scalak. Swoją drogą fajnie byłoby taką kanapkę sobie zmontować :-)

    Co do konieczności posiadania ROM, to zauważ że kostka musi mieć
    jakiś ROM gdzie siedzi bootloader skoro umie się zabootować z SDCard.
    Być może jest to ROM który jest częścią samego procesora, ale jest.
    Inaczej musiałaby być kostka ROM/BIOS na płytce PCB a nie ma takiej.

    Nie chciałbym się też kłócić o nomenklaturę "procesor"/"kontroler" ale
    kostka CPU + UART, SPI, USB i ETH-MAC to dla mnie kontroler jak byk :-)

    > zwłaszcza że jest ddostępny jako 'compute module' ze złączem typu SO-DIMM
    >
    > https://www.raspberrypi.org/products/compute-module/

    Interesujące rozwiązanie, zgoda, ale za $40.
    W tym $40 płacisz już nie tylko marżę dla BroadCom ale też
    dla producenta płytki Raspberry Pi Compute Module...
    Jeśli i tak robisz swoją płytkę to dodanie tam jednej kostki
    więcej nie podniesie pewnie tak bardzo kosztów jak $40
    plus całkiem drogie gniazdo SO-DIMM i koszt miejsca na nie.
    Jeśli byłby dostępny taki sandwich CPU+SDRAM to byłoby kuszące.