  • Data: 2016-03-24 16:04:20
    Temat: Re: Mikrokontroler od Raspberry Pi w swoim projekcie?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 24 marca 2016 15:51:42 UTC+1 użytkownik Cezary Grądys napisał:

    > Sam jestem tego ciekaw. Obiło mi sie o uszy, że te karty pamięci sa
    > zawodne. Bo tam jest system plików używany na okrągło, cały szas zapisy,
    > logi itp. Do poważniejszych zastosowań to bym sie bał, np to podlewanie,
    > woda si zacznie lać na okragło, trzeba dodatkowe zabezpieczenie chyba dać.

    No to ja waszą ciekawość zaspokoję:
    Generalnie tak długo jak na karte sd nie będą zrzucane logi to generalnie malina
    działa bez problemowo.
    Mam wersje B i miałem z ną takie problemy:
    -Raz padła karta sd (po paru miesiacach - po wyłączeniu wszystkiego logownaia
    syslogiem na te karte dziala stabilnie juz ze dwa lata)
    -dwa razy padły pendrive. Jakies szmelcowe 256MB.
    -pare razy mi przestała działać magistrala 1wire dla czujnika wilgotnosci (okazało
    sie ze te gniazdka na kabelkach (takie obejmy małe) wpinane na goldpiny, czasem nie
    stykaja, poprawienie styku poprzez scisniecie gniazdka pomogło)
    -mialem pewne problemy z karta sd jak mialem przetaktowana maline.
    Zamiast tych standardowych 700MHz puszczalem ja na 790MHz i zapisy na karte SD nie
    zawsze dzialaly i sie system sypal.

    Od jakichś 12-18 miesiecy calosc dziala stabilnie.
    Na malinie mam:
    apache +wordpres+svn
    mysql
    samba
    openvpn
    rejestracja temperatur z 1wire przez usb - ftdi
    rejestracja wilgotnosci przez 1wire do czujnika wilgotnosci (jakis popularny nie
    pamietam nazwy sht11 czy cos w ten desen)
    Nagios.

    Calosc dziala IMHO calkiem stabilnie ale mam teraz podpiety zewnetrzny hdd z swoim
    zasilaniem.
    Na pendrive czasem zasilania brakowalo. Od czasu przejscia na hdd calosc dziala
    stabilnie i nie robi cyrków.

    Czasem tesknie za zwyklym laptopem z x86 zamiast maliny ale generalnie nie jest źle.
    Jej wady to w sumie tylko mała moc obliczeniowa i właśnie takie problemy które po
    ogarnieciu nie są upierdliwe.

    Sterowanie automatyka z maliny jest przyjemne bo do tego akurat mocy jej nie brakuje.

    Skrypty mozna puszczac nawet z basha czy jak ktoś lubi z php.

    Dodatkowo ma te zalete ze wygodnie mozna sie podpinać do rozwiązań w rodzaju
    arduino+esp8266 i w oparciu o to co sie na tych uC dzieje albo nimi sterowac po wifi
    albo tylko zbierać dane.
    A calosc wygodnie konfigurowalna.