  • 21. Data: 2011-03-28 22:10:12
    Temat: Re: Mikrofon niskich czestotliwosci
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > A jak orkiestra rozpoczyna koncert w każdą sobotę o godzinie 19.45,
    > to w fali występuje również składowa 0.0000016534391534391534 Hz.

    Pewnie, i podobnym problemem jest sens jej rejestrowania. (Audiofile
    twierdzą, że obowiązkowo trzeba. ;) )

    Michoo

  • 22. Data: 2011-03-28 22:38:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > Pewnie, i podobnym problemem jest sens jej rejestrowania. (Audiofile
    > twierdzą, że obowiązkowo trzeba. ;) )

    Jasne, że obowiązkowo trzeba! A jak taki audiofil chce posłuchać
    cyklu koncertów noworocznych w wykonaniu wiedeńskich filharmoników,
    to smaruje kable głośnikowe odpowiednia pastą usprawniającą przepływ
    właściwych częstotliwości (0.0000000317097919837645865043125317 Hz).

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2011-03-28 22:55:52
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 28.03.2011 23:23, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Jako ciekawostka - kocioł centralny (popularnie: stopa) w perkusji
    > "rockowej" jest strojony na c - 130.8Hz

    I co z tego? Obetnij wszystko poniżej, to będziesz miał "dechowatą" i
    pozbawioną "ruszenia" perkusję. To samo z basówką czy kontrabasem.

    Mirek.

  • 24. Data: 2011-03-29 06:00:31
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "kapownik" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Chciałbym zakupić mikrofon który by dobrze przenosił niskie
    > częstotliwości, jednak nie wiem jakiego typu mikrofonu szukać itd.
    >
    > Chciałbym go podłączyć do komputer poprzez złącze 'jack' lub usb.

    Kapownik rzucił temat i patrzy z boku, czy tu są kumaci akustycy:).

    Artur(m)

  • 25. Data: 2011-03-29 08:24:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    Monday, March 28, 2011, 11:39:44 PM, you wrote:

    > Ty mówisz o rezonansie, on mówi o falach ciśnienia wyrzucanych wraz z
    > każdym uderzeniem, które są raczej liczone w pojedynczych hercach.

    Nie - on mówi właśnie o rezonansie:
    ===8<===
    ===8<===

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2011-03-29 08:36:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mirek,

    Tuesday, March 29, 2011, 12:55:52 AM, you wrote:

    > I co z tego? Obetnij wszystko poniżej, to będziesz miał "dechowatą" i
    > pozbawioną "ruszenia" perkusję. To samo z basówką czy kontrabasem.

    Teoria ostrego cięcia dołu cały czas pokutowała w podręcznikach(!) dla
    inżynierów dźwięku. Obok teorii o rzekomym odstrojeniu o pół tonu
    nagrań i konieczności przestrajania instrumentów przy dogrywkach.

    Nie mogę sobie teraz przypomnieć autora, ale wyraz mojej twarzy po
    przeczytaniu tych... twierdzeń podobno wart był uwiecznienia. W każdym
    razie biblioterkarka chciała wzywać pogotowie :)

    Ad meritum: doskonale wiem, że nie należy obcinać skrajnie pasma, bo
    brzmienie jest fatalne. Zapewniam jednak, że po obcięciu pasma -3dB
    oktawę poniżej - ok. 60 Hz - (a potem 6db/oct) już przestaje być w
    ogóle zauważalne a taki filtr jest w większości profesjonalnych stołów
    reżyserskich na wejściach mikrofonowych. Zapobiega on przesterowywaniu
    wejść mikrofonowych własnie wszelkiego rodzaju podmuchami czy też - w
    przypadku wokalu - zbytniemu podkreślaniu spółgłosek wybuchowych ("p",
    "b") oraz efektowi sprzężenia bezpośredniego, które powoduje nadmierne
    uwypuklenie tonów najniższych w mikrofonach gradientowych.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2011-03-29 11:31:41
    Od: BartekK <s...@N...org>

    > Ad meritum: doskonale wiem, że nie należy obcinać skrajnie pasma, bo
    > brzmienie jest fatalne.
    A ja mam teorię, że to nie samo cięcie pasma daje paskudne odczucia
    akustyczne, co wprowadzane przez filtry przesunięcia fazowe. Im bardziej
    pofiltrowany tor, tym bardziej dzika jego charakterystyka fazowa.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 28. Data: 2011-03-29 11:38:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello BartekK,

    > A ja mam teorię, że to nie samo cięcie pasma daje paskudne odczucia
    > akustyczne, co wprowadzane przez filtry przesunięcia fazowe. Im bardziej
    > pofiltrowany tor, tym bardziej dzika jego charakterystyka fazowa.

    Specjaliści od fizjologii twierdzą, że ucho nie wykrywa fazy. Szkada
    tylko, że układy stereo A-B (ze sztuczną głową) - oparte na fazie
    właśnie - jednak działają.

    Weź pod uwagę, że podałem najłagodniejszy, jednostopniowy filtr, o
    przesunięciu fazowym 45 stopni dla częstotliwości oktawę niższej od
    minimalnej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 29. Data: 2011-03-30 03:54:47
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Mirek napisał:

    > I co z tego? Obetnij wszystko poniżej, to będziesz miał "dechowatą" i
    > pozbawioną "ruszenia" perkusję. To samo z basówką czy kontrabasem.

    Będzie miał perkusje do słuchania uchem a nie brzuchem. A perkusji
    słucha się brzuchem waśnie...

    --
    Darek