  • 1. Data: 2011-03-25 18:18:01
    Temat: Mikrofon niskich czestotliwosci
    Od: kapownik <k...@p...onet.pl>

    Chciałbym zakupić mikrofon który by dobrze przenosił niskie
    częstotliwości, jednak nie wiem jakiego typu mikrofonu szukać itd.

    Chciałbym go podłączyć do komputer poprzez złącze 'jack' lub usb.

    --
    Pozdrówka
    Bartek

  • 2. Data: 2011-03-25 20:13:08
    Temat: Re: Mikrofon niskich czestotliwosci
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "kapownik" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Chciałbym zakupić mikrofon który by dobrze przenosił niskie
    > częstotliwości, jednak nie wiem jakiego typu mikrofonu szukać itd.

    Jeżeli niskich czcęstotliwości akustycznych to szukaj
    mikrofonu pojemnościowego najlepiej z membraną 1"

    Artur(m)

  • 3. Data: 2011-03-25 23:14:20
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "kapownik" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Chciałbym zakupić mikrofon który by dobrze przenosił niskie
    > częstotliwości, jednak nie wiem jakiego typu mikrofonu szukać itd.

    Jak niskie te czestotliwości?
    Mają wykrywać trzęsienia ziemi?

    Feromon

  • 4. Data: 2011-03-26 01:16:03
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2011-03-26 00:14, Feromon pisze:

    > Użytkownik "kapownik" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jak niskie te czestotliwości?
    > Mają wykrywać trzęsienia ziemi?

    LOL. Mnie też przyszło do głowy, żeby napisać sejsmograf :-D
    Ale w gruncie rzeczy każdy mikrofon z możliwie dużą membraną załatwi sprawę.

  • 5. Data: 2011-03-26 13:54:45
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On sob, 26 mar 2011 02:16:03 in article news:<imjeoo$8ei$1@news.onet.pl>
    Tomasz Wójtowicz wrote:
    > LOL. Mnie też przyszło do głowy, żeby napisać sejsmograf :-D
    > Ale w gruncie rzeczy każdy mikrofon z możliwie dużą membraną załatwi sprawę.

    Geofony nie mają wcale membrany ;)

  • 6. Data: 2011-03-26 13:59:36
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-03-26 14:54, Mirek pisze:

    > Geofony nie mają wcale membrany ;)
    Skoro w tytule "mikro"fon to można przypuszczać że chodzi zwyczajowo o
    przetwornik drgań powietrza/zmian ciśnienia powietrza na sygnał
    elektryczny. Ale jak niskie te częstotliwości i po co to wie tylko autor
    zapytania.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2011-03-26 20:25:28
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-26 14:59 BartekK napisał(a):

> [...]
    > przetwornik drgań powietrza/zmian ciśnienia powietrza na sygnał
    > elektryczny. Ale jak niskie te częstotliwości i po co to wie tylko autor

    A jaki jest zakres częstotliwości dźwięków wytwarzanych przez orkiestrę
    symfoniczną? I czym się nagrywa najlepiej takie koncerty? Czy problem
    orkiestry jest raczej nie w częstotliwości a w dynamice (no ale po cóż
    mamy rejestratory 24-bitowe)?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2011-03-26 21:54:58
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-03-26 21:25, Adam Dybkowski pisze:

    > A jaki jest zakres częstotliwości dźwięków wytwarzanych przez orkiestrę
    > symfoniczną? I czym się nagrywa najlepiej takie koncerty?
    Pytanie powinno być raczej "po co się nagrywa", lub - po co będzie
    odtwarzać. To że orkiestra wywołuje 0.1Hz drgania podłogi od tupania -
    to nie znaczy że zawsze jest celowe rejestrowanie tego, a tym bardziej -
    że będzie czym to odtworzyć.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 9. Data: 2011-03-28 07:36:17
    Od: Marek Lewandowski <m...@g...com>

    On 26 Mrz., 22:25, Adam Dybkowski <a...@4...pl> wrote:

    > A jaki jest zakres częstotliwości dźwięków wytwarzanych przez orkiestrę
    > symfoniczną?

    Właściwe pytanie to: jaki zakres nas interesuje? Bo generuje to taka
    orkiestra od infra- do ultradźwięków...

    > I czym się nagrywa najlepiej takie koncerty?

    Zestawem mikrofonów zależnie od tego, co chce się dostać.
    Jedna sprawa, jak chce się mieć Hi-Fi (z definicji), co wymaga
    nagrania postawionym w wybranym punkcie np. zestawem ORTF.
    Inna sprawa, jak się chce/musi nagraniem manipulować w postprocesie.

    > Czy problem
    > orkiestry jest raczej nie w częstotliwości a w dynamice (no ale po cóż
    > mamy rejestratory 24-bitowe)?

    24b to iluzja optyczna. Dynamiki realnie to toto nie ma (znacznie)
    większej niż 16bit, bo usiągnięcie SNR powyżej 100dB to jest duża
    sztuka (oczywiście papier dużo znosi, więc na papierze można dużo...).
    Cóż jednak nawet z 80dB SNR, jak mało który mikrofon jest w stanie
    tyle SNR wykrzesać.

    Marek

  • 10. Data: 2011-03-28 08:13:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Monday, March 28, 2011, 9:36:17 AM, you wrote:

    > Właściwe pytanie to: jaki zakres nas interesuje? Bo generuje to taka
    > orkiestra od infra- do ultradźwięków...

    Który instrument orkiestry symfonicznej generuje infradźwięki Twoim
    zdaniem?

    Bo moim zdaniem jedynem instrumentem do tego zdolnym są organy z 64' i
    128' rejestrem. Zapewniam, że wielkość piszczałek tych rejestrów jest
    naprawdę imponująca.

    [...]

    --
    Best regards,