    From: "tornad" <t...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mikrofalówka - nie grzeje
    Date: Tue, 06 Jan 2009 13:46:06 +0100
    Sender: k...@n...onet.pl

    > A propos ta dioda to jakaś specjalna musi być czy raczej jej parametry nie
    > są
    > krytyczne. Jeśli nie to jaka diode można by tam testowo spróbować wsadzić
    > tak zeby mieć pewność że mam sprawną diodę.
    >
    > Pozdrawiam,
    > BHK

    Dorzuce i ja swoje trzy centy.
    Zanim zaczniesz naprawiac, warto wiedziec, ze obudowa, anoda magnetronu jest
    uziemiona. A katoda jest pod wysokim napieciem ujemnym. To ujemne napiecie
    jest wysokie, no moze nie takie znowu, (ok 2 kV) ale nalazy uwazac, bo jak Cie
    pieprznie to potem przez trzy dni reki w lokciu nie zegniesz.
    Schemat jest na tyle prosty, ze sobie rade dasz. To ujemne napiecie uzyskuje
    sie niejako na piechote, przez jednopolowkowe wyprostowanie napiecia zmiennego
    na tej cewce VN uzwojenia wtornego trafa. Tam jest jakas zworka czy cos to
    oznaczone wezykiem i pierwsze, co bym zrobil to to polaczenie bym przerwal
    gdyz w przypadku zadzialania magnetronu w stanie rozlozonym kuchenki jest to
    rownie bardzo niebezpieczne. Nalezy sprawdzic woltomierzem z sonda WN czy na
    zaciskach tej cewki jest napiecie zmienne. I potem sie martwic. Diode
    prostujaca rzeczywiscie trudno sprawdzic no bo ona moze byc zestawem kilku
    diod, ona musi wyprostowac napiecie rzedu kilku kV i przenosic prad (w
    impulsie) rzedu A.
    Wydaje mi sie jednak, ze po wymianie bezpiecznika wszystko zacznie dzialac;
    tak jak piszesz ktorys z elementow mogl sie nagrzac i bezpiecznik termiczny to-
    to wylaczyl. Tylko zanim to wlaczysz, poskladaj do kupy bo Ci moze kawalek
    mozgu nadgotowac i zglupiejesz.
    A w ogole to tu w Hameryce takich rzeczy sie nie naprawia; nowa kuchenka
    kosztuje powiedzmy 150 dolarow a jej naprawa moze kosztowac znacznie wiecej...
    I trzecia sprawa, to ludziska tu pozbywaja sie tego sprzetu; w wielu
    przypadkach opisanych w prasie, kurczak w niej upieczony mial nadal zywe
    salmonelle. Ja mam tych makrowejow mala kolekcje, kilka sztuk, wszystkie
    sprawne i zapewne zgromadzilbym wiecej gdyby nie fakt, ze nie mam tego gdzie
    trzymac. Ludzie wystawiaja to na ulice.
    Pzdr.