  • Data: 2009-05-03 06:56:37
    Temat: Re: Migawka w aparatach cyfrowych
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 2 Mai, 22:32, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > Doprawdy? I pewnie jak przymkniesz w aparcie z migawką centralną przysłone,
    > to naświetlasz tylko środek obrazu a zaczerniasz brzegi?
    > Naprawdę mógłbyś zacząć trochę myśleć zanim coś napiszesz.
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

    doprawdy.
    a tak jest dlatego ze obiketyw rzeczywisty nie jest obiektywem
    doskonalym , w srodku optycznym oobiektywu umieszcza sie przyslone , a
    listki migawki , niezancznie przed lub za. w migawkach centralnych ,
    ktorch listki satanowia jednoczesnie przyslone efekt bedzie mniejszy ,
    ale wystepuje , da sie pomierzyc i zauwazyc - ze skracaniem czasu
    naswietlania przy tej samej przyslonie rosnie nieco vinietowanie .

    z kolei do listy wad migawek szczelinowych dodam jedna , ktora teraz
    mi sie podczas niedzielnego sniadania nasunela w pamieci:

    przy fotografowaniu obiektow ruchomych w zaleznosci od wzajmnego
    kierunku ruchu obiektu i przebiegu lamelek / roletek migawki
    szczelinowej dochodzi do zdeformowania geometrycznego na obrazie.
    moze zostac on skrocony , wydluzony lub skoszony.

    zaiste doprawdy.

    XXX