  • 61. Data: 2023-03-03 10:02:39
    Temat: Re: Miernik napięcia
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.03.2023 o 09:55, Janusz pisze:

    > https://allegro.pl/oferta/1szt-wzm-ant-20db-lna166-5
    g-bez-zaklocen-lte-12823874278

    Ładnie wygląda ale się jebie. Podczas ulewnego deszczu, łyka wodę
    szczelinami, szczególnie w antenach szerokopasmowych (siatka) gdzie wisi
    pionowo w puszce i trzeba czekać 2 dni aż wyschnie :D Można szczeliny
    zakleić np: lakierem do paznokci lub bardzo dobrze zadbać o
    uszczelnienie puszki.
    Te stare (już ich nie ma oficjalnie w hurtowniach)
    https://allegro.pl/oferta/wzmacniacz-antenowy-plytka
    -dvb-t-swa-6000-140km-10659260788

    Są lepsze bo odporne na wilgoć.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 62. Data: 2023-03-03 13:56:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-03 o 10:02, LordBluzg(R)?? pisze:

    g-bez-zaklocen-lte-12823874278

    > Ładnie wygląda ale się jebie. Podczas ulewnego deszczu, łyka wodę
    > szczelinami, szczególnie w antenach szerokopasmowych (siatka) gdzie wisi
    Bo to jest puszka ekranująca a nie przeciwdeszczowa, musi być jeszcze w
    odpowiedniej puszce plastikowej zainstalowany i uszczelniony.

    --
    Janusz

  • 63. Data: 2023-03-03 17:36:49
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.03.2023 o 13:56, Janusz pisze:

> [...]

    > Bo to jest puszka ekranująca a nie przeciwdeszczowa, musi być jeszcze w
    > odpowiedniej puszce plastikowej zainstalowany i uszczelniony.

    Nie tak. Logiczne że wkładamy wzmacniacz do puszki. Po prostu, producent
    tego cuda, olał zabezpieczenie przeciw wilgoci, bo nie pokrył płytki
    lakierem, tak jak jest to zrobione w zwykłym wzmacniaczu, bez ekranu.

    Jak ostro pada, to w antenach szerokopasmowych, woda dostaje się do
    puszki, pomimo uszczelnienia i włazi do wzmacniacza (wiatr w tym
    pomaga). Podczas zwykłago deszczu jest OK/Przerabiany temat z nie jednym
    takim przypadkiem.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 64. Data: 2023-03-03 19:02:46
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Bo to jest puszka ekranująca a nie przeciwdeszczowa, musi być jeszcze w
    > odpowiedniej puszce plastikowej zainstalowany i uszczelniony.

    BTW, gdybyś zacytował jeszcze TRZY wyrazy z całego mojego zdania, to by
    wyszło, że napisałeś bez sensu :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 65. Data: 2023-03-03 19:43:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-03-03 o 01:17, LordBluzg(R)?? pisze:
    > że nawet napięcie nie jest odzwierciedleniem wyschniętego
    > kondzia, który wprowadził zakłócenia.

    Nie dawniej jak tydzień temu zdiagnozowałem na odległość wyschnięty
    kondensator na podstawie takich objawów:
    - coś się zepsuło z programatorem PDI (to jest stara płytka prototypowa
    mająca zupełnie inne przeznaczenie przerobiona naście lat temu na
    programator PDI) - kontrolery się programują, a czytniki (RFID) nie.

    No i autor pytania szukał błędu w programatorze.
    P.G.

  • 66. Data: 2023-03-03 20:05:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.03.2023 o 19:43, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > programator PDI) - kontrolery się programują, a czytniki (RFID) nie.
    >
    > No i autor pytania szukał błędu w programatorze.

    Kiedyś tydzień szukałem, co zakłóca mi w domu komórkę i radio
    (szumy/brak odbioru)...winnym okazał się kondziu w zasilaczu laptopa u
    córki, który to zasilacz tak siał, że w oczy szczypało :D

    Nawet WiFi w całym domu głupiało. Wpadłem na to, kiedy wyłapałem, że
    dzieje się to wtedy, kiedy córa odpala laptopa, dokąd go nie wyłączy.

    Sam laptop nie wykazywał niczego w sensie, że działał OK

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 67. Data: 2023-03-03 21:09:17
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-03 o 17:36, LordBluzg(R)?? pisze:
    > Po prostu, producent tego cuda, olał zabezpieczenie przeciw wilgoci, bo
    > nie pokrył płytki lakierem, tak jak jest to zrobione w zwykłym
    > wzmacniaczu, bez ekranu.
    Mam zwykły wzmacniacz nie lakierowany i nic się nie dzieje.
    Te w puszkach zakładałem ludziom jak DVBT wchodziło i do tej pory
    działają i nic się nie dzieje, więc coś ściemniasz :) albo deszcz u
    ciebie pada poziomo, tylko to ja i sąsiedzi mieszamy w górach i to u nas
    wieje halny a nie na nizinach :)

    --
    Janusz

  • 68. Data: 2023-03-03 21:16:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-03-03 o 20:05, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Kiedyś tydzień szukałem, co zakłóca mi w domu komórkę i radio
    > (szumy/brak odbioru)...winnym okazał się kondziu w zasilaczu laptopa u
    > córki, który to zasilacz tak siał, że w oczy szczypało :D

    Skąd wiesz, że kondensator?
    Są rozbieralne zasilacze, że dało się wymienić i pomogło?

    Już kiedyś o tym pisałem bo to dawno było.
    Moje najdłuższe poszukiwania (ale z innej bajki) to półtora roku.
    Problem: dlaczego samochód czasem (raz na miesiąc/dwa) nie odpala i
    trzeba go na mieście zostawić. Jak się po niego pójdzie za godzinkę,
    dwie to odpali i potem znów miesiąc spokoju.
    Żaden elektryk samochodowy się za coś takiego nie weźmie, bo się nie da
    zademonstrować co nie działa.
    Pierwszym zwiastunem rozwiązania było zaobserwowanie, że jak nie chce
    zapalić i zadzwoni się po taryfę to od razu odpala.
    Doszło do tego, że żona kiedyś podepchała go w hali garażowej bliżej
    wyjazdu aby mieć zasięg i zadzwoniła do mnie mówiąc:
    "Cześć, dzwonię tylko aby mi samochód odpalił."
    Winne były styki przekaźnika immobilizera. Nie podejrzewałem
    immobilizera bo po przyłożeniu klucza (taki kontaktowy) słychać było, że
    przekaźnik cyka.
    Komórka trzymana na lewym kolanie przy dzwonieniu była blisko tego
    przekaźnika umieszczonego gdzieś pod deską w tym rejonie.
    P.G.

  • 69. Data: 2023-03-03 21:29:25
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.03.2023 o 21:09, Janusz pisze:

    > Mam zwykły wzmacniacz nie lakierowany i nic się nie dzieje.

    A ja mam zwykły wzmacniacz lakierowany/fabrycznie. Może nie zwróciłeś
    uwagi na cieńką warstwę lakieru? :]

> [...]
    > działają i nic się nie dzieje, więc coś ściemniasz :) albo deszcz u
    > ciebie pada poziomo, tylko to ja i sąsiedzi mieszamy w górach i to u nas

    Może wtykałeś to do innej anteny niż "siatkowa"
    https://allegro.pl/oferta/antena-tv-siatkowa-dvb-t2-
    asp-8-14-dbi-mux-8-dipol-12327036075.
    Tylko w tej antenie zdarzały się te "cuda" reszta anten, gdzie puszka
    jest poziomo a nie pionowo, działa poprawnie.

    Zwyczajnie logiczne i proste. Wzmacniacz pracujący w pionie (puszkowy)
    jest tak zrobiony, że jak wniknie do niego woda, to sobie tam pływa,
    dokąd nie wyschnie. Przy zwykłym wzmacniaczu woda nie ma się gdzie
    gromadzić, bo nie ma puszki metalowej do jej gromadzenia. Gdyby ten
    wzmacniacz pracował w pionie ale gniazdem F do góry, to by woda
    wypływała :] Po prostu i zwyczajnie, producent nie wziął tego pod uwagę,
    że sobie zrobił zbiorniczek na wodę.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 70. Data: 2023-03-03 21:41:52
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.03.2023 o 21:16, Piotr Gałka pisze:

    > Skąd wiesz, że kondensator?

    Bo go wymieniłem :)

    > Są rozbieralne zasilacze, że dało się wymienić i pomogło?

    Ten nie był rozbieralny. Po chamsku go otworzyłem i wymieniłem kondzie,
    2 szt, jeden mały po pierwotnej i duży po wtórnej

> [...]
    > Komórka trzymana na lewym kolanie przy dzwonieniu była blisko tego
    > przekaźnika umieszczonego gdzieś pod deską w tym rejonie.

    Mój ojciec kiedyś walczył z Renaultem, bo czasem nie odpalał. Mechanicy
    rozkładali ręce ale w końcu padło, że jest to wina czujnika położenia
    wału. Kupił ale nie miał czasu wymienić...w końcu się zlitowałem i
    obejrzałem mu tą instalację. Rzeczywiście...w obwodzie był wtyk ale cały
    "zielony" i do połowy zgnity (auto nie stare). Łącze gdzieś na dole,
    koło silnika, narażone na oprysaknie/błoto. Francuz w końcu :) Ponieważ
    nie chciało mi się kombinować z wtyczkami, to ładnie mu te kabelki
    polutowałem i zaizolowałem termokurczem. Jakiś czas był spokój ale po
    jakimś deszczu, na drugi dzień to samo. Aku wydojony po kręceniu i nie
    odpala. Ojciec w końcu pojechał do "mechaników" i wymienili mu czujnik,
    przywrócili wtyczkę. Popadał deszcz i na drugi dzień...to samo :D

    Zlitowałem się drugi raz i prosiłem go o kontakt, kiedy auto nie odpala.

    ...przyjechałem, pomierzyłem, ...i winną okazała się...popękana obudowa
    cewki WN, która po deszczu, stygnąc chłonęła wilgoć i miała później
    przebicie, dokąd nie wyschła. Na miejscu po ogrzaniu suszarką, gdzie
    powiększyły się szpary i wilgoć wylazła, auto odpaliło od razu. Po
    wymianie cewki, igła :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>