  • 71. Data: 2023-03-04 00:03:09
    Temat: Re: Miernik napięcia
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 03.03.2023 o 01:04, PiteR pisze:
    > in <news:63ff1771$0$19622$65785112@news.neostrada.pl>

    Niestety taki miernik na zakresie DC zwykle pokaże 12V i tyle.
    Dopiero na AC jak zapniemy na wyjściu przy walnientym kondensatorze
    elektrolitycznym za mmostkiem prostowniczym to zobaczysz 0,5-4VAC
    co będzie znaczyło o uszkodzeniu kondensatora "elektrolita"...
    Wymiana jego przez średnio ogarniętego pasjonata to 5-10 minut,
    natomiast dyskusja godzinami o elektrolicie itp to już poprostu
    zabjanie czasu.
    --
    pzdr, j.r.

  • 72. Data: 2023-03-04 07:55:33
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2023-03-03 o 21:16, Piotr Gałka pisze:

    > Już kiedyś o tym pisałem bo to dawno było.

    Zmylony kosmonauta idzie ku przepaści co widać na monitorach. Pirx już rzuca się na
    ratunek, ale jeszcze w desperacji wyrywa kable. Sygnał idącego nie znika. St. Lem.
    --
    A S

  • 73. Data: 2023-03-04 09:49:35
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-04 o 00:03, Rutkowski, Jacek pisze:

> [...]
    > co będzie znaczyło o uszkodzeniu kondensatora "elektrolita"...
    > Wymiana jego przez średnio ogarniętego pasjonata to 5-10 minut,
    Masz rację.

    > natomiast dyskusja godzinami o elektrolicie itp to już poprostu
    > zabjanie czasu.
    Ale sam widzisz że została nas tu garstka, to o czym mamy rozmawiać?
    o d.pie Maryni?

    --
    Janusz

  • 74. Data: 2023-03-06 11:45:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-03-04 o 09:49, Janusz pisze:

    > Ale sam widzisz że została nas tu garstka

    Znacie jakieś ciekawe miejsca, gdzie można by poczytać jakie ludzie mają
    problemy z zasilaniem LEDa czy wyschniętym kondensatorem i czasem coś
    podpowiedzieć.

    Ja oprócz p.m.e to od kilku lat jeszcze tylko przeglądam systematycznie
    forum KiCada.

    W tej chwili to akurat przez zawirowania na rynku nie za bardzo mam
    czas, ale kiedyś może sytuacja się unormuje.
    P.G.

  • 75. Data: 2023-03-06 13:26:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-06 o 11:45, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > podpowiedzieć.
    >
    > Ja oprócz p.m.e to od kilku lat jeszcze tylko przeglądam systematycznie
    Nawet nie wiedziałem że takie jest, ja jeszcze czytam elektrodę, chociaż
    moderatorzy są nadal wkurwiający swoją nadgorliwością.

    > W tej chwili to akurat przez zawirowania na rynku nie za bardzo mam
    > czas, ale kiedyś może sytuacja się unormuje.
    Ale trzeba oddechu nawet w pracy, ja lubię wtedy iść na spacer a
    wieczorem poczytać
    zamiast film oglądać, filmy już mnie nudzą albo za bardzo
    śmieszą/irytują od dłuższego czasu wciskanym kitem więc nie oglądam.

    --
    Janusz

  • 76. Data: 2023-03-06 20:07:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-03-06 o 13:26, Janusz pisze:

    > Nawet nie wiedziałem że takie jest,

    Jak postanowiłem się przesiąść z Protela na KiCada to miałem parę pytań
    i tak tam trafiłem. Ludzie mi pomogli. Potem zauważyłem, że śledząc
    forum znajduję odpowiedzi na pytania, na które jeszcze sam się nie
    natknąłem. Potem się okazało, że czasem nowi użytkownicy zadają pytania
    na które ja mogę odpowiedzieć. I tak jakoś zajrzenie tam przy każdym
    włączeniu komputera stało się rutyną (uzależnieniem ?).

    KiCad pośrednio skłania do użycia FreeCADa. Też miałem parę pytań, ale
    jakoś nie wciągnąłem się głębiej - nie moja bajka. Mam problemy z
    intelektualnym ogarnięciem FreeCADa. Niby umiem sobie zrobić modele 3D
    elementów, ale cały czas nie rozumiem co tak właściwie w drzewie
    projektu się dzieje i dlaczego przed eksportem modelu mam wykonać to czy
    tamto.
    P.G.

  • 77. Data: 2023-03-09 17:38:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-03-06 o 20:07, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > na które ja mogę odpowiedzieć. I tak jakoś zajrzenie tam przy każdym
    > włączeniu komputera stało się rutyną (uzależnieniem ?).
    To rzuć linka, ja sie podobnie uzalezniłemn od elektrody no i zakres
    tematyczny jest tam szerszy :)

    --
    Janusz

  • 78. Data: 2023-03-09 21:50:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-03-09 o 17:38, Janusz pisze:

    > To rzuć linka, ja sie podobnie uzalezniłemn od elektrody no i zakres
    > tematyczny jest tam szerszy :)

    Nietrudno znaleźć:

    https://forum.kicad.info/

    P.G.

  • 79. Data: 2023-03-09 22:19:18
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.03.2023 o 21:50, Piotr Gałka pisze:

    > Nietrudno znaleźć:
    >
    > https://forum.kicad.info/

    ...kretowisko :D Nie, nie kretynowisko. Kretowisko, czyli rycie tuneli
    po omacku :)

    Ok, dalej nie wnikam :) i doskonale rozumiem, poruszanie sie w
    tunelikach po omacku. Sorry to nie dla mnie. Lubię szerokie przestrzenie
    z perspektywą :) ...tak wiem, udostępniłeś linka ogólnie.

    Pozdrawiam.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 80. Data: 2023-03-10 13:41:47
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2023-03-09 o 22:19, LordBluzg(R)?? pisze:

> [...]
    > tunelikach po omacku. Sorry to nie dla mnie. Lubię szerokie przestrzenie
    > z perspektywą :) ...tak wiem, udostępniłeś linka ogólnie.

    Poruszasz się na jakimś nie osiągalnym dla mnie poziomie abstrakcji.
    Nie potrafię wykombinować jakie myśli stały za tymi słowami.
    Jakie 'po omacku' i co ma do tego udostępnianie linka tak czy inaczej?
    P.G.