  • 1. Data: 2011-08-21 21:45:33
    Temat: Miernik/mostek RLC - pomysł.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Szukam pomysłu na miernik RLC ktory pokazuje wszystkie trzy parametry
    *jednocześnie* na wyświetlaczu, badając wyłącznie przez dwa druty
    pomiarowe. Oczywiście pełna automatyka zakresowa na wszystkich kanałach.
    Będę szczęśliwy jesli dokładność wyniesie 2.5-3 cyfry.

    W zasadzie interesuje mnie częśc analogowa, część obliczeniową zapewne
    zrobie sam.

    Czy ktoś widział taki projekt bądź ma pomysł na część analogową?

  • 2. Data: 2011-08-22 07:35:48
    Temat: Re: Miernik/mostek RLC - pomysł.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >kanałach. Będę szczęśliwy jesli dokładność wyniesie 2.5-3 cyfry.

    >Czy ktoś widział taki projekt bądź ma pomysł na część analogową?

    Generator sinusoidalny z wyjsciem pradowym ?

    Tylko uwazaj, bo RLC moze byc szeregowe, albo rownolegle.

    Czy to sie nie nazywa network analyser ?

    J.

  • 3. Data: 2011-08-23 13:35:08
    Od: bartekltg <b...@o...pl>

    > Witam.
    >
    > Szukam pomysłu na miernik RLC ktory pokazuje wszystkie trzy parametry
    > *jednocześnie* na wyświetlaczu, badając wyłącznie przez dwa druty

    Masz jak automatycznie zmierzyć częstość rezonansową,
    impedancje w rezonansie i dobroć?
    Te parametry wystarczą.

    > pomiarowe. Oczywiście pełna automatyka zakresowa na wszystkich kanałach.
    > Będę szczęśliwy jesli dokładność wyniesie 2.5-3 cyfry.

    Tylko dwoma drutami będzie ciężko te dwie 3 cyfry uzyskać.
    Siedząc z generatorem i oscyloskopem nad naszą czarną skrzynką, może.

    > W zasadzie interesuje mnie częśc analogowa, część obliczeniową zapewne
    > zrobie sam.

    google: Q-meter. Są różne metody pomiaru dobroci.
    Z prostych, badasz pasmo wokoło rezonansu lub zachowanie układu
    puszczonego swobodnie (generator prostokątny z odpowiednio
    dużym okresem;)

    pzdr
    bartekltg

  • 4. Data: 2011-08-24 10:50:11
    Od: "Seven" <j...@w...pl>

> [...]
    > zrobie sam.
    >
    > Czy ktoś widział taki projekt bądź ma pomysł na część analogową?

    witam,

    Ciekawy projekt takiego miernika RLC zamieścił Elektronik Elektor z maja
    1997. Metoda pomiaru tego miernika polega na korelacji dwóch sygnałów sinus
    i cosinus w czasie kiedy mierzony element stanowi część dzielnika. Zatem
    podpinając przewody pomiarowe np. do cewki otrzymamy dane o jej
    indukcyjności jak również o jej rezystancji i pojemności zastępczej. Mierząc
    rezystor otrzymamy oprócz rezystancji tego elementu jego pasożytniczą
    indukcyjność i pojemność.

    pzd
    sev

  • 5. Data: 2011-08-24 15:58:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-24 12:50, Seven wrote:
    > Ciekawy projekt takiego miernika RLC zamieścił Elektronik Elektor z maja
    > 1997.

    Hmmmm, nie widze publicznego archiwum Elektora. Bedzie bieda w zdobyciu
    tego numeru :/

  • 6. Data: 2011-08-24 18:06:08
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    > Hmmmm, nie widze publicznego archiwum Elektora. Bedzie bieda w zdobyciu
    > tego numeru :/

    1.7MB pdf. Podesłać?

    pzdr
    JS

  • 7. Data: 2011-08-24 19:55:04
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-08-24 20:06, JS pisze:

    > 1.7MB pdf. Podesłać?

    Umieść może w jakimś publicznym miejscu, niech również inni poczytają.
    K.

  • 8. Data: 2011-08-24 20:03:30
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-24 21:55, John Smith pisze:

    > Umieść może w jakimś publicznym miejscu, niech również inni poczytają.
    > K.

    o'k: chomikuj.pl/beesjot

    pzdr
    JS

  • 9. Data: 2011-08-24 20:47:56
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > o'k: chomikuj.pl/beesjot

    A masz moze wsad do procka, czy raczej EPROMu?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2011-08-24 21:44:57
    Od: John Smith <d...@b...pl>