  • Data: 2020-11-25 18:46:02
    Temat: Re: Miernik "identyczności faz", ale sprytnie.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-11-25 o 15:31, heby pisze:

    > Tak sobie myślę, że gwałtowne zmiany fazy są niemożliwe w takiej skali.
    > Liczę na to że moje napięcie w gniazdu nie kręci się jak kręciołek na
    > stronie. Jestem ciekawy jak jest naprawdę z tą fazą. Nawet nie musi być
    > w realtime, wystarczyło by zsamplować lekko zmodyfikowaną kartą
    > muzyczną, napięcie, kilka h "nagrania" i analizować post factum. Czy
    > karty muzyczne mają jako-tako stabilną częstotliwośc samplwania to
    > prawdę mówić nie wiem, trzeba by zapytać audiofili, ale mogę się
    > dowiedzieć że lepiej na lampach... to lepiej nie pytać.

    Ucho ludzkie jest znacznie bardziej czułe na zmiany częstotliwości niż
    amplitudy. Próbkowanie na pewno jest napędzane kwarcem.

    Dla mnie najprostszą metodą pooglądania byłoby wyzwalanie oscyloskopu z
    1Hz (wyjście z jakiegoś RTC) a na ekranie napięcie z gniazdka.
    Kiedyś dawno w ten sposób oglądałem nośną DCF-u, zakładając, że jej
    częstotliwość jest dokładna i stroiłem ten 1Hz aby mieć na ekranie
    stabilną fazę a następnie mierzyłem moim częstościomierzem ten 1Hz aby
    ustalić dokładność wzorca częstościomierza.

    Tyle, że to jest jednak tylko rzut oka co sekundę.
    P.G.