  • Data: 2020-11-25 17:31:37
    Temat: Re: Miernik "identyczności faz", ale sprytnie.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "heby" napisał w wiadomości grup
    On 25/11/2020 15:18, J.F. wrote:

    >Tak sobie myślę, że gwałtowne zmiany fazy są niemożliwe w takiej
    >skali.

    W skali globalnej tez mi sie wydaje niemozliwe, ale czy w skali
    lokalnej nie jest mozliwa jakas odchylka np o +/-70 stopni w
    zaleznosci od kierunku przeplywu ... czyli jak falowniki zaczna
    dzialac.

    >Liczę na to że moje napięcie w gniazdu nie kręci się jak kręciołek na
    >stronie.

    A na to bym nie liczyl - raczej nasladuje, co najwyzej sasiedzi
    dokladaja swoje ..

    >Jestem ciekawy jak jest naprawdę z tą fazą. Nawet nie musi być w
    >realtime, wystarczyło by zsamplować lekko zmodyfikowaną kartą
    >muzyczną, napięcie, kilka h "nagrania" i analizować post factum. Czy
    >karty muzyczne mają jako-tako stabilną częstotliwośc samplwania to
    >prawdę mówić nie wiem,

    Mozna by dorzucic jakis stabilny generator na wejscie dla oceny ...
    ale przeciez te karty tez kwarcami pedzone ...

    >U mnie jest na tym samym kablu co ja, jakieś 6 falowników, w tym mój.
    >Sumarycznie pewnie z 40kWp i to raczej niedoszacowuje.

    Ale ile trafo dostarcza ...

    >Ale przez to że wpychają prąd na rózne sposoby (w tym wymagane jest w
    >pewnych sytuacjach wpychanie mocy biernej) to mam obawy czy ja tego
    >nie będę widział jako asymetrii i pływania fazy.

    Chyba powienienes.

    >W moim jes właczone, choć moc pozorna podczas normalnej pracy nie
    >wyskakuje poza dziesiątki Var. Ale za chwile odpalą kilka innych
    >elektrowni w okolicy i kto wie co będzie.

    A licznika pilnujesz ?
    Zebys nie skonczyl z faktura na tysiace :-)

    J.