eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMiękki start silnika wyciągarki › Re: Miękki start silnika wyciągarki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!feeder2.ecngs.de!ecn
    gs!feeder.ecngs.de!81.171.118.63.MISMATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Miękki start silnika wyciągarki
    References: <mop6q5$977$1@usenet.news.interia.pl> <mop8qv$phs$1@dont-email.me>
    <moqb46$k0b$1@usenet.news.interia.pl> <moqc7c$k2q$1@dont-email.me>
    <moqdkr$p4u$1@usenet.news.interia.pl>
    <9...@p...pl.invalid>
    <moqr5q$kt4$1@usenet.news.interia.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <morl4s$mtl$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <morrpv$i3c$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <mot739$a52$1@dont-email.me>
    Organization: : : :
    Date: Fri, 24 Jul 2015 13:54:13 +0200
    User-Agent: slrn/1.0.2 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 26
    NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
    X-Trace: 1437738853 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2196 77.253.217.116:17349
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2371
    X-Received-Body-CRC: 3082829778
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:683821
    [ ukryj nagłówki ]

    AlexY pisze:

    >>>> BLDC byłby OK, ale ja stawiam jednak na oldskulowy komutator -- była
    >>>> wzmianka o zasilaniu go szpilkami. Problem jednak nie polega wyłącznie
    >>>> na elastyczności silnika. Ważny jest też pędnik, czyli śruba, który
    >>>> nie jest nieskończenie elastyczny. No i te wszystkie tarcia w dużym
    >>>> silniku.
    >>>
    >>> Tarcie w silniku elektrycznym?
    >>
    >> A co, on na łożyskach magnetycznych? Komutatora nie ma? Śruba też bez
    >> przekładni, bez żadnych uszczelnień? Napęd łodzi o mocy nominalnej 2 kW
    >> pracujący z mocą 50 W może mieć straty na tarcie na poziomie nie do
    >> pominięcia.
    >
    > Czytasz to co piszesz? BLDC zgodnie z nazwą nie ma szczotek, łożyska
    > kulkowe czy też rolkowe mają opory pomijalne, opory przekładni nie są
    > oporami silnika tak jak uszczelnienie.

    Czytam to co piszę, ale przede wszystkim czytam co piszą inni. Nic nie
    wskazuje na to, że rzecz dotyczy silnika BLDC, a wiele wskazuje na to,
    że jednak czego innego, najpewniej silnika komutatorowego zasilanego
    szpilkami. Komutator na prąd 200 A nie jest taki całkiem beztarciowy.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: