-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mgla
Date: Fri, 24 Dec 2010 11:44:31 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 78
Message-ID: <if1tim$bcc$1@news.onet.pl>
References: <iev4ok$qrs$1@news.onet.pl>
<e...@r...googlegroups.com>
<iev95c$apq$1@news.onet.pl>
<9...@r...googlegroups.com>
<ievd1i$nqt$1@news.onet.pl> <if04fa$uaj$1@news.net.icm.edu.pl>
<if05nh$d0k$1@news.onet.pl> <if07vs$8k0$1@news.net.icm.edu.pl>
<if0cjp$7h6$1@news.onet.pl> <if0hdk$76l$1@news.net.icm.edu.pl>
<if0j99$uth$1@news.onet.pl> <if0mju$m17$1@news.net.icm.edu.pl>
<if0o5d$db3$1@news.onet.pl> <if1rrv$e41$1@news.net.icm.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-74-40-231.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1293187478 11660 89.74.40.231 (24 Dec 2010 10:44:38 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Dec 2010 10:44:38 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US; rv:1.9.1.16)
Gecko/20101125 Thunderbird/3.0.11
In-Reply-To: <if1rrv$e41$1@news.net.icm.edu.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2337283
[ ukryj nagłówki ]On 2010-12-24 11:10, niusy.pl wrote:
>> Nierealność kończy sie kiedy Komisja Europejska albo coś innego z
>> "Europejska" wypierdzi właściwą dyrektywę.
> Musiałaby wprowadzić nakaz zamontowania takich urządzeń w starych
> samochodach. Nierealne.
Nie. Stare samochody ulegna biodegradacji za 10 lat. Za 10 lat masz więc
system który pozwoli na sensowne działanie z funkcjami które wykraczają
poza ochrone przed karambolami.
>> Dzisiaj mogła by być przydatna, docelowo nie.
> Zrozum, znikomy procent ludzi chce się "pieprzyć" w te komórki.
Nie trzeba się pieprzyć. To w zasadzie jest bezobslugowe dla
własciciela. Wsiada i jedzie.
>> Cała masa darmowych inicjatyw generuje straty. Jak chociaż
>> utrzymywanie 112. Dlaczego ktoś to jeszcze utrzymuje?
> Może jest zapotrzebowanie społeczne.
Zapotrzebowanie spoleczne jest na to żeby dzialał 999 z komórki a nie
działa. Zaskakująco malo ludzi starszych i w średnim wieku wie co to 112.
>> "Chętni" do obowiązkowego ABSu się w EU znalezli jakoś sami.
> W starych samochodach ?
Bez znaczenia. Stare samochody są ... stare. Za chwile ich nie będzie.
> Jaki ten internet będzie(np), że będą go trzymali w łapie ?
Taki:
"Nie możesz połączyć się z WikiLeaks i Disney.com bo jest to wbrew
umowie zawartej z operatorem".
"Nie możesz przesyłać protokołem szyfrowanym bo jest to wbrew umowie
zawartej z CIA|KGB"
"Ten protokół nie działa bo tak"
"Tego pliku nie możesz pobrać bo powinieneś go kupic w naszym
iPearStore, złodzieju"
itd.
Dlatego zrobienie tego na istniejacych platformach nie jest łatwe.
Potrzebny jest przymus prawny.
>> Ja mówie raczej o odmianie 112 do automatyki zgłaszania kolizji.
> No ok, jest to jakaś koncepcja, którą można przyjąć tylko gorzej z
> upowszechnieniem.
Upowszechnieniem mogą zając się prawnicy UE w przerwie mierzenia ogórków.
> Ja myślę, że to jest możliwe, ale nie w każdym samochodzie. Pomijasz
> także problem prywatności. Ludzie niekoniecznie akceptują śledzenie w
> sieciach komórkowych. Mogą się w końcu sprzeciwić.
Jesteś sledzony cały czas. To tylko kwestia świadomosci społecznej.
Zdecydowana większośc ludzi jest niesłychanie tępa technicznie i nie
rozumie jak działa telefon i fakt że operator wie wszystko o tym gdzie
się w tej chwili znajdują. Połączenie tego z gps zwiększa rozdzielczość,
ale to już jest drugorzedne. I tak wiadomo gdzie jesteś.
>> Dlatego trzeba ich przekonać za pomocą "Decyzją KE od przyszlego roku
>> wszelkie nowe samochody muszą być wyposażone w system BCS
>> (buzzword-car-safety)".
>
> A stare ile jeszcze pojeżdżą ? Z 10 lat prawda ? To jakbyś w tym
> momencie miał docelowe rozwiązanie. A nie masz nawet z tego powodu, że
> systemy ewoluują i dopiero po pewnym okresie użytkowania wiadomo jak
> naprawdę powinien system działać.
Więc nie róbmy nic...
System może być zaprojetowany elastycznie. Choćby po to żeby można było
parametry pracy silnika wysylać online do serwisu, mierzyć realne
obciążenie ruchu na drogach, pobierać opłaty od kilomtra itd.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.12.10 12:59 nadir
- 24.12.10 23:31 Adam Płaszczyca
- 25.12.10 00:26 Krzysiek Kielczewski
- 25.12.10 18:40 jerzu
- 26.12.10 11:01 niusy.pl
- 28.12.10 01:24 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=