  • Data: 2014-06-12 10:31:26
    Temat: Re: Metz 36 czy 44?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-06-12 01:52, T...@s...in.the.world pisze:
    > Witam,
    > Poniewaz poprzedni watek -lampa do Pentaxa dla podroznika umarl smiercia
    > naturalna, zakladam nieco inny.
    >
    > Metz 36 czy 44?
    > http://www.cyfrowe.pl/aparaty/metz-lampa-blyskowa-36
    -af-5---pentax.html
    > http://www.cyfrowe.pl/aparaty/metz-lampa-blyskowa-44
    -af-1---pentax.html

> [...]
    > lampa nie jest mi potrzebna. Przypominam, ze lampy chce uzywac w terenie
    > (znaczy w turystyce typu tramping) do doswietlania (portrety, ale czesto
    > w sloncu). Istotny jest tryb bezprzewodowy.
    > Bede uzywal z korpusem K10d, ale docelowo oczywiscie jakis nowy korpus
    > Pentaxa.
    >
    > Myslalem o nowej lampie Pentax 360 ale to tez jest cholernie drogie (a
    > dodatkowo nikt nie napisal czy nie za slaba).
    > Dlatego zainteresowalem sie tymi Metzami (moze kiedys wygram w totka to
    > se kupie Pentaxa).
    > Pytanie wiec - dlaczego nie kupowac tych Metzow?

    Jest też coś takiego jak Metz 52.
    Metza 44 zdecydowanie odradzam. Typowy przykład projektowania przez
    księgowego. Tranzystor przetwornicy liczony na styk (to stara
    konstrukcja), przy słabych akumulatorach jest OK, ale przy Eneloopach
    szlag trafia tranzystor przy zdjęciach seryjnych. Naprawiałem kilka
    egzemplarzy znajomym, wymiana tranzystora na większy załatwia sprawę i
    nie jest problemem, ale to jednak dłubanina.
    Światła nigdy dość, ale to "oczywista oczywistość" (jak powiedział klasyk).

    P.P.