eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 1. Data: 2010-11-29 16:51:59
    Temat: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy
    prędkości ok 10km/h uderzyła w krawężnik.

    Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(

    Pytanie pierwsze:
    - Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?
    (Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło
    komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)

    - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?


  • 2. Data: 2010-11-29 17:37:12
    Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin CUT_INZ

    > Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(
    >
    > Pytanie pierwsze:
    > - Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?

    No przecież sam napisałeś, że tak się stało...

    > - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?

    Pewnie można, bo dlaczego nie? Ale generalnie, to przeczytaj umowę.

    --
    ignorance is bliss


  • 3. Data: 2010-11-29 17:46:23
    Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    W dniu 29-11-2010 17:37, to pisze:

    >> Pytanie pierwsze:
    >> - Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?
    >
    > No przecież sam napisałeś, że tak się stało...

    Po prostu obawiam się, że poduchy w ogóle nie działają.


  • 4. Data: 2010-11-29 19:14:08
    Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>


    > Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy
    > prędkości ok 10km/h uderzyła w krawężnik.
    >
    > Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(
    >
    > Pytanie pierwsze:
    > - Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?
    > (Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło
    > komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)

    jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze a
    za mała na poduszki,

    > - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?

    pewnie tak,

    brat


  • 5. Data: 2010-11-29 19:56:47
    Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:id0qhh$dac$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze a
    > za mała na poduszki,
    >

    pierwsze słysze, zeby napinacze miały osobne czujniki.
    Wg mnie poduszek po prostu nie ma lub są niesprawne


    >> - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?
    >
    > pewnie tak,

    i słowo "pewnie" jest tu bardzo na miejscu.

    W tym tygodniu w Turbo kamrze było zdarzenie, gdzie pani wyrżneła w
    krawężnik przy parkowaniu i TU stwierdziło "wade fabryczną" i odmówiło
    wypłaty.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka


  • 6. Data: 2010-11-29 20:15:59
    Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    >> jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze
    >> a za mała na poduszki,
    >>
    >
    > pierwsze słysze, zeby napinacze miały osobne czujniki.
    > Wg mnie poduszek po prostu nie ma lub są niesprawne

    eee no jak?
    nie musi być osobnych czujników, przecież sterownik każdy obwód ma
    oddzielony,
    zależy od rozwiązania,
    nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale zapewne są progi zadziałania
    elementów bezpieczeństwa,
    tak samo jak jeden serownik obsługuje poduszki czołowe, boczne i kurtyny w
    zależności od kąta uderzenia,
    Bosch podaje zakres działania napinaczy pasów bezpieczeństwa na poziomie
    0,4g*

    brat

    *Bosch - Czujniki w pojazdach samochodowych, Informator Techniczny, wyd. WKŁ


  • 7. Data: 2010-11-29 20:50:40
    Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:id0u5h$qch$1@inews.gazeta.pl...
    >>> jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze
    >>> a za mała na poduszki,
    >>>
    >>
    >> pierwsze słysze, zeby napinacze miały osobne czujniki.
    >> Wg mnie poduszek po prostu nie ma lub są niesprawne
    >
    > eee no jak?
    > nie musi być osobnych czujników, przecież sterownik każdy obwód ma
    > oddzielony,
    > zależy od rozwiązania,
    > nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale zapewne są progi zadziałania
    > elementów bezpieczeństwa,
    > tak samo jak jeden serownik obsługuje poduszki czołowe, boczne i kurtyny w
    > zależności od kąta uderzenia,
    > Bosch podaje zakres działania napinaczy pasów bezpieczeństwa na poziomie
    > 0,4g*


    patrząc na katalog czesci (ETK) BMW do którego mam dostęp widze dwa czujniki
    (z resztą takie same). Jeden mierzy przyspieszenie w zdłuż osi pojazdu,
    drugi w poprzek.
    Żadnych innych czujników.

    Pojawia sie graniczne przyspieszenie wzdłużne - odpalają poduszki i
    napinacze. Poprzeczne - kurtyny i boczne poduszki.
    W niektórych autach jescze (np. w BMW) poduszka pasażera odpala tylko, jesli
    czujnik w siedzeniu wykrywa pasażera - to wszystko. Zeby odpalały same
    napinacze - w wżyciu nie słyszałem (co nie znaczy, ze nie moze tak byc,
    wydaje mi sie to jednak mało prawdopodobne).
    Nie doszukiwałbym sie tu jakiś pośrednich rozwiązań typu takie przypieszenie
    odpalamy to, a takie tamto. IMO za dużo byloby w tym hazardu.


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka


  • 8. Data: 2010-11-29 21:09:53
    Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>


    > Nie doszukiwałbym sie tu jakiś pośrednich rozwiązań typu takie
    > przypieszenie
    > odpalamy to, a takie tamto. IMO za dużo byloby w tym hazardu.

    hazard? przecież tam i tak siedzi elektronika,
    tak jak powiedziałem, nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale jak najbardziej
    istnieją rozwiązania czujników które działają proporcjonalnie,

    brat


  • 9. Data: 2010-11-29 21:56:27
    Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    bratPit w <news:id11aj$8mv$1@inews.gazeta.pl>:

    >> Nie doszukiwałbym sie tu jakiś pośrednich rozwiązań typu takie
    >> przypieszenie
    >> odpalamy to, a takie tamto. IMO za dużo byloby w tym hazardu.

    > hazard? przecież tam i tak siedzi elektronika,
    > tak jak powiedziałem, nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale jak najbardziej
    > istnieją rozwiązania czujników które działają proporcjonalnie,

    <http://www.airbag.com.pl/systemy/artykul.htm>

    "[...]
    Podstawowe funkcje sterownika to:

    ocena w chwili wypadku siły uderzenia oraz podjęcie decyzji o detonacji
    poduszki i/lub napinaczy pasów. W pamięci sterownika zanotowane zostaną dane
    o sile i kącie uderzenia oraz wszystkie inne dostępne dane, w zależności od
    oprogramowania tzw. Crash record. [...]"

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]


  • 10. Data: 2010-11-29 22:00:27
    Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-29 16:51, CUT_INZ pisze:
    > Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy
    > prędkości ok 10km/h uderzyła w krawężnik.
    >
    > Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(
    >
    > Pytanie pierwsze:
    > - Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?

    Jest to możliwe.
    Zależy np. od kąta uderzenia - poduszki czołowe mogą nie odpalać jeżeli
    przeciążenie zadziała pod nieczołowym kątem, natomiast napinacze jak
    najbardziej.

    Może być też tak że napinacze i poduszki w ogóle korzystają z różnych
    czujników, albo mają inne progi zadziałania.

    > (Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło
    > komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)

    Oczywiście niewykluczone jest to że poduszki tam w ogóle nie ma, albo
    jest niesprawna.
    To już trzeba rozebrać, sprawdzić połączenia elektryczne (bo może być
    np. wlutowany rezystor).

    > - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?

    Raczej tak.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: