-
1. Data: 2010-11-29 16:51:59
Temat: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Od: CUT_INZ <C...@g...pl>
Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy
prędkości ok 10km/h uderzyła w krawężnik.
Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(
Pytanie pierwsze:
- Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?
(Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło
komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)
- Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?
-
2. Data: 2010-11-29 17:37:12
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Od: to <t...@a...xyz>
begin CUT_INZ
> Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(
>
> Pytanie pierwsze:
> - Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?
No przecież sam napisałeś, że tak się stało...
> - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?
Pewnie można, bo dlaczego nie? Ale generalnie, to przeczytaj umowę.
--
ignorance is bliss
-
3. Data: 2010-11-29 17:46:23
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Od: CUT_INZ <C...@g...pl>
W dniu 29-11-2010 17:37, to pisze:
>> Pytanie pierwsze:
>> - Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?
>
> No przecież sam napisałeś, że tak się stało...
Po prostu obawiam się, że poduchy w ogóle nie działają.
-
4. Data: 2010-11-29 19:14:08
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Od: "bratPit" <k...@o...pl>
> Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy
> prędkości ok 10km/h uderzyła w krawężnik.
>
> Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(
>
> Pytanie pierwsze:
> - Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?
> (Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło
> komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)
jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze a
za mała na poduszki,
> - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?
pewnie tak,
brat
-
5. Data: 2010-11-29 19:56:47
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:id0qhh$dac$1@inews.gazeta.pl...
>
> jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze a
> za mała na poduszki,
>
pierwsze słysze, zeby napinacze miały osobne czujniki.
Wg mnie poduszek po prostu nie ma lub są niesprawne
>> - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?
>
> pewnie tak,
i słowo "pewnie" jest tu bardzo na miejscu.
W tym tygodniu w Turbo kamrze było zdarzenie, gdzie pani wyrżneła w
krawężnik przy parkowaniu i TU stwierdziło "wade fabryczną" i odmówiło
wypłaty.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
6. Data: 2010-11-29 20:15:59
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Od: "bratPit" <k...@o...pl>
>> jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze
>> a za mała na poduszki,
>>
>
> pierwsze słysze, zeby napinacze miały osobne czujniki.
> Wg mnie poduszek po prostu nie ma lub są niesprawne
eee no jak?
nie musi być osobnych czujników, przecież sterownik każdy obwód ma
oddzielony,
zależy od rozwiązania,
nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale zapewne są progi zadziałania
elementów bezpieczeństwa,
tak samo jak jeden serownik obsługuje poduszki czołowe, boczne i kurtyny w
zależności od kąta uderzenia,
Bosch podaje zakres działania napinaczy pasów bezpieczeństwa na poziomie
0,4g*
brat
*Bosch - Czujniki w pojazdach samochodowych, Informator Techniczny, wyd. WKŁ
-
7. Data: 2010-11-29 20:50:40
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:id0u5h$qch$1@inews.gazeta.pl...
>>> jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze
>>> a za mała na poduszki,
>>>
>>
>> pierwsze słysze, zeby napinacze miały osobne czujniki.
>> Wg mnie poduszek po prostu nie ma lub są niesprawne
>
> eee no jak?
> nie musi być osobnych czujników, przecież sterownik każdy obwód ma
> oddzielony,
> zależy od rozwiązania,
> nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale zapewne są progi zadziałania
> elementów bezpieczeństwa,
> tak samo jak jeden serownik obsługuje poduszki czołowe, boczne i kurtyny w
> zależności od kąta uderzenia,
> Bosch podaje zakres działania napinaczy pasów bezpieczeństwa na poziomie
> 0,4g*
patrząc na katalog czesci (ETK) BMW do którego mam dostęp widze dwa czujniki
(z resztą takie same). Jeden mierzy przyspieszenie w zdłuż osi pojazdu,
drugi w poprzek.
Żadnych innych czujników.
Pojawia sie graniczne przyspieszenie wzdłużne - odpalają poduszki i
napinacze. Poprzeczne - kurtyny i boczne poduszki.
W niektórych autach jescze (np. w BMW) poduszka pasażera odpala tylko, jesli
czujnik w siedzeniu wykrywa pasażera - to wszystko. Zeby odpalały same
napinacze - w wżyciu nie słyszałem (co nie znaczy, ze nie moze tak byc,
wydaje mi sie to jednak mało prawdopodobne).
Nie doszukiwałbym sie tu jakiś pośrednich rozwiązań typu takie przypieszenie
odpalamy to, a takie tamto. IMO za dużo byloby w tym hazardu.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
8. Data: 2010-11-29 21:09:53
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Od: "bratPit" <k...@o...pl>
> Nie doszukiwałbym sie tu jakiś pośrednich rozwiązań typu takie
> przypieszenie
> odpalamy to, a takie tamto. IMO za dużo byloby w tym hazardu.
hazard? przecież tam i tak siedzi elektronika,
tak jak powiedziałem, nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale jak najbardziej
istnieją rozwiązania czujników które działają proporcjonalnie,
brat
-
9. Data: 2010-11-29 21:56:27
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
bratPit w <news:id11aj$8mv$1@inews.gazeta.pl>:
>> Nie doszukiwałbym sie tu jakiś pośrednich rozwiązań typu takie
>> przypieszenie
>> odpalamy to, a takie tamto. IMO za dużo byloby w tym hazardu.
> hazard? przecież tam i tak siedzi elektronika,
> tak jak powiedziałem, nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale jak najbardziej
> istnieją rozwiązania czujników które działają proporcjonalnie,
<http://www.airbag.com.pl/systemy/artykul.htm>
"[...]
Podstawowe funkcje sterownika to:
ocena w chwili wypadku siły uderzenia oraz podjęcie decyzji o detonacji
poduszki i/lub napinaczy pasów. W pamięci sterownika zanotowane zostaną dane
o sile i kącie uderzenia oraz wszystkie inne dostępne dane, w zależności od
oprogramowania tzw. Crash record. [...]"
--
Tomasz Nycz
[priv-->>X-Email]
-
10. Data: 2010-11-29 22:00:27
Temat: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-11-29 16:51, CUT_INZ pisze:
> Problem następujący. Kobieta wpadła w mały poślizg i kołami przy
> prędkości ok 10km/h uderzyła w krawężnik.
>
> Zapaliła się kontrolka SRS i wyj....o napinacze pasów kierowcy. :(
>
> Pytanie pierwsze:
> - Czy możliwe jest, aby napinacze wystrzeliły bez poduszek powietrznych?
Jest to możliwe.
Zależy np. od kąta uderzenia - poduszki czołowe mogą nie odpalać jeżeli
przeciążenie zadziała pod nieczołowym kątem, natomiast napinacze jak
najbardziej.
Może być też tak że napinacze i poduszki w ogóle korzystają z różnych
czujników, albo mają inne progi zadziałania.
> (Pytam bo rok temu zapaliła się kontrolka SRS i ASO podobno wymieniło
> komputer do poduch- tak przynajmniej powiedzieli)
Oczywiście niewykluczone jest to że poduszki tam w ogóle nie ma, albo
jest niesprawna.
To już trzeba rozebrać, sprawdzić połączenia elektryczne (bo może być
np. wlutowany rezystor).
> - Czy taką szkodę można likwidować z polisy AC?
Raczej tak.