  • 1. Data: 2010-11-29 12:03:10
    Temat: Kiedy pojawi sie rdza.
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Witam
    Mam pytanie do rozważań teoretycznych.
    Pacjent to Astra z 1994 r. 1,7 D z dobrymi blachami i podwoziem (bez
    widocznej rdzy) Samochód stoi od lipca 2010 r. na ubitej ziemi nad wielką
    kałużą, która jest tam gdy tylko lekko popada deszcz. Błoto jest tam prawie
    cały czas z wyjątkiem letnich upałów.
    Tak sie zastanawiam ile czasu potrzeba rdzy by skorodować podwozie, wydech
    itp.

    Macie jakieś doświadczenia w tej kwesti ?

  • 2. Data: 2010-11-29 12:06:05
    Temat: Re: Kiedy pojawi sie rdza.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mz" <2...@w...pl> napisał w
> [...]
    > tam prawie
    > cały czas z wyjątkiem letnich upałów.
    > Tak sie zastanawiam ile czasu potrzeba rdzy by skorodować

    Opel ? Dziwne ze juz sie nie pojawila :-)

    Niestety, ale stare ople gnily rewelacyjnie .. choc nie wszystkie
    :-)

    J.

  • 3. Data: 2010-11-29 14:57:51
    Od: szymo <s...@w...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "mz" <2...@w...pl> napisał w
    >
    > Opel ? Dziwne ze juz sie nie pojawila :-)
    >
    > Niestety, ale stare ople gnily rewelacyjnie .. choc nie wszystkie :-)

    Legenda miejska.......... Gniją tak samo jak i inne samochody nic
    szybciej nic później..... Miałem 3 i nie zauważyłem jakiegoś
    przedwczesnego rdzewienia blach. Owszem kiedyś blachy były gorsze ale
    mówimy o czasach opla kadeta 1-ki ewentualnie 2ki. potem było już
    normalnie.

  • 4. Data: 2010-11-29 17:16:44
    Od: "babinicz" <b...@o...pl>

    Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rdzewienia blach. Owszem kiedyś blachy były gorsze ale mówimy o czasach
    > opla kadeta 1-ki ewentualnie 2ki. potem było już normalnie.

    Witam.
    Kilku moich znajomych ma ople.
    Jednego astra II 1998r. rdza konsumuje zarówno przednie jak i tylne nadkola
    od kilku lat.
    Kolejny to vectra B 2002, w której, z kolei pojawiło się kilka rozległych
    ognisk korozji wokół szyby klapy bagażnika i otworu wycieraczki -wygląda to
    niezwykle paskudnie na białym lakierze.

    Ponieważ znam losy tych aut, są od nowości w pierwszych rękach, (bez
    spotkań z blacharzami) - coś jednak musi być na rzeczy z jakością blach w
    oplach.

    pozd
    babinicz

  • 5. Data: 2010-11-29 17:29:36
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-11-29 14:57, szymo pisze:

> [...]
    > przedwczesnego rdzewienia blach. Owszem kiedyś blachy były gorsze ale
    > mówimy o czasach opla kadeta 1-ki ewentualnie 2ki. potem było już

    Zagadka: ile, na daną ilość przegnitych Astr I-gen., przypada równie
    przegnitych Pugów 306 (taki przykład z mniej więcej tych samych lat
    produkcji).
    Dla ułatwienia, Astry zlicz sobie z Escortami. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 6. Data: 2010-11-29 20:12:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Nov 2010 17:16:44 +0100, babinicz wrote:
    >Kilku moich znajomych ma ople.
    >Jednego astra II 1998r. rdza konsumuje zarówno przednie jak i tylne nadkola
    >od kilku lat.

    Ha, a ponoc II miala byc juz poprawiona i dobra.

    J.

  • 7. Data: 2010-11-29 22:53:32
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Nov 2010 14:57:51 +0100, szymo <s...@w...pl> wrote:

    >Owszem kiedyś blachy były gorsze ale
    >mówimy o czasach opla kadeta 1-ki ewentualnie 2ki.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Kadett#Opel_Kadett
    _I

    Masz to auto na myśli?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 8. Data: 2010-11-30 10:18:53
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-11-29 20:12, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

    > Ha, a ponoc II miala byc juz poprawiona i dobra.

    I jest, w ogólności :).

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 9. Data: 2010-11-30 10:45:16
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Ale ja pytam o Astre I z 1994 r. I głównie chodzi mi o podwozie. Rura
    wydechowa i cała reszta.

  • 10. Data: 2010-11-30 14:19:45
    Od: szymo <s...@w...pl>

    jerzu pisze:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Kadett#Opel_Kadett
    _I

    > Masz to auto na myśli?

    Raczej chodziło mi o tego kadett'a kwadraciaka których to pełno było u
    nas na drogach w latach 90-tych :)