-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Mercedes W211 - problem z napinaczami, SRS, ubezpieczenie
Date: Mon, 29 Nov 2010 20:50:40 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 42
Message-ID: <id106h$4iu$1@inews.gazeta.pl>
References: <id0i70$dqj$1@inews.gazeta.pl> <id0qhh$dac$1@inews.gazeta.pl>
<id0sqo$ldv$1@inews.gazeta.pl> <id0u5h$qch$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: dju230.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1291060241 4702 83.23.254.230 (29 Nov 2010 19:50:41 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 29 Nov 2010 19:50:41 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: cita
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2329558
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "bratPit" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:id0u5h$qch$1@inews.gazeta.pl...
>>> jak najbardziej, po prostu siła była na tyle duża żeby odpalić napinacze
>>> a za mała na poduszki,
>>>
>>
>> pierwsze słysze, zeby napinacze miały osobne czujniki.
>> Wg mnie poduszek po prostu nie ma lub są niesprawne
>
> eee no jak?
> nie musi być osobnych czujników, przecież sterownik każdy obwód ma
> oddzielony,
> zależy od rozwiązania,
> nie wiem jak jest w tym Mercedesie ale zapewne są progi zadziałania
> elementów bezpieczeństwa,
> tak samo jak jeden serownik obsługuje poduszki czołowe, boczne i kurtyny w
> zależności od kąta uderzenia,
> Bosch podaje zakres działania napinaczy pasów bezpieczeństwa na poziomie
> 0,4g*
patrząc na katalog czesci (ETK) BMW do którego mam dostęp widze dwa czujniki
(z resztą takie same). Jeden mierzy przyspieszenie w zdłuż osi pojazdu,
drugi w poprzek.
Żadnych innych czujników.
Pojawia sie graniczne przyspieszenie wzdłużne - odpalają poduszki i
napinacze. Poprzeczne - kurtyny i boczne poduszki.
W niektórych autach jescze (np. w BMW) poduszka pasażera odpala tylko, jesli
czujnik w siedzeniu wykrywa pasażera - to wszystko. Zeby odpalały same
napinacze - w wżyciu nie słyszałem (co nie znaczy, ze nie moze tak byc,
wydaje mi sie to jednak mało prawdopodobne).
Nie doszukiwałbym sie tu jakiś pośrednich rozwiązań typu takie przypieszenie
odpalamy to, a takie tamto. IMO za dużo byloby w tym hazardu.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Następne wpisy z tego wątku
- 29.11.10 21:09 bratPit
- 29.11.10 21:56 Tom N
- 29.11.10 22:00 Tomasz Pyra
- 30.11.10 00:39 CUT_INZ
- 30.11.10 01:02 Tomasz Pyra
- 30.11.10 18:54 Michał
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowy VW 208 :-)
- ile Tesla ma gwarancji?
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
Najnowsze wątki
- 2025-03-23 Nowy VW 208 :-)
- 2025-03-23 ile Tesla ma gwarancji?
- 2025-03-22 OT Silnik sie przegrzewa
- 2025-03-22 Przenoszenie przez wifi na nowego Androida
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=
- 2025-03-22 Orzeczenie TSUE
- 2025-03-22 Warszawa => Operations Support Systems (OSS) Team Leader <=
- 2025-03-22 Warszawa => Scrum Master <=
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=