  • Data: 2015-08-22 19:54:08
    Temat: Re: Media podały ...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ACMM-033 napisało:

    > Przede wszystkim, to ja mam życzenie, żebym to ja decydował, w jaki sposób
    > zniszczę swoje zdrowie (w sensownych granicach, bez przegięcia), w jaki
    > sposób popsuje się mój samochód, jakim paliwem rozwalę silnik w traktorze...

    O co innego w tym chodzi. Współczesnemu samochodowi jest już wszystko
    jedno, czy ma biododatki w paliwie czy nie. Mnie też jest wszystko jedno,
    jeśli chodzi o moje zdrowie -- tak samo to paliwo jest (nie)szkodliwe.
    Nawet dla urzędu skarbowego nie ma różnicy, bo nalicza te same podatki.
    Ale jacyś bandyci umyślili sobie, że tymi dodatkami będą ratować Planetę.
    Że niby odnawialne, więc te kilka procent będzie zbilansowane w rachunku
    CO2 i inne takie dyrdymały. Ja w ten zbawienny efekt nie wierzę, choć
    zakładam, że mogę się mylić, bo tu nic pewnego nie ma. Natomiast jest
    całkowicie pewne, że uprawy roślin przeznaczonych na dodatki do paliw
    rugują uprawy żywności i powodują, że żywność drożeje i staje się trudniej
    dostępna. Nie, nie u nas, nie w Europie -- to się dzieje w miescach, gdzie
    dla ludzi problemem nie jest wybór smartfona, tylko to, co jutro dać
    dzieciom do jedzenia. Po prostu wstyd mi za to, że w moim kręgu kulturowym
    ktoś ma takie zbrodnicze pomysły i w imię ideologii sprowadza ból i łzy
    na ludzi, którzy mieli mniej szczęścia i urodzili się w "gorszym" miejscu
    na Ziemi. To, że Planety tym nie uratują, bo pod te uprawy rżnie się lasy
    deszczowe, które bardziej są nam potrzebne od durnowatych ustaw
    "ekologicznych" -- to już inna sprawa, choć również ważna.

    --
    Jarek