  • Data: 2009-02-28 12:07:02
    Temat: Re: Mechaniczne demozaikowanie Bayera
    Od: "JR" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sylwester Zarębski" :
    > [...]
    >
    > Skoro sterowanie stabilizacją matrycy i tak jest w stosownym firmware,
    > to zapewne wyłącznie od marketoidów zależy klepnięcie takiej
    > funkcjonalności do oprogramowania. Są sytuacje, gdzie światła mnóstwo i
    > wręcz prosi się o takie wykorzystanie. Dodatkowo można by osiągnąć
    > większy zakres tonalny i zmniejszyć szumy (uśrednić).

    nie jestem pewien, czy obecnie stosowane mechanizmy stabilizacji,
    w kompaktach najczęściej zdaje się w obiektywie ... właściwie to nie znam
    kompaktu ze stabilizacją matrycy (?), oparte o elastyczne zawieszenie
    zespołu soczewek i przemieszczanie ich przy pomocy elektromagnesików
    (podobnie jak w mechaniźmie śledzenia ścieżki przez laser w odtwarzaczach
    CD, DVD, BR...) dają prostą możliwość _bezwzględnego_ precyzyjnego
    przesunięcia obrazu o np. 0.5 piksela;
    podejrzewam że pojawia się problem bezwładności całego zespołu
    i wpływu nań zewnętrznych przyspieszeń/drgań aparatu trzymanego
    przecież w rękach;
    podobnie też będzie w przypadku mechanizmów stabilizacji matrycy
    w których też musi być stosowane elastyczne zawieszenie...
    przypomnę, że obecnie rozmiar piksela/subpiksela w kompaktach
    to zaledwie ułamek mikrometra...

    --
    pzdr.
    JR