  • 21. Data: 2015-07-29 13:30:56
    Temat: Re: Mechanicy (temat ogórkowy)
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:mpac1o$qi8$1@node2.news.atman.pl...
    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup

    > Może i tak, ale to nie zmienia faktu że 10 czy 15 lat temu te "niszowe"
    > potrzeby spełniał co drugi mechanik a teraz trzeba ze świecą szukać.
    > Wniosek prosty - mają na tyle dużo nie niszowych klientów że im się nie
    > chce.

    Zmieniły sie też samochody. Coraz więcej nierozbieralnych mechanizmów, coraz
    mniej dostępnych pojedynczych części.
    Przypomnij sobie, że kiedyś regenerowało się amortyzatory. Teraz ze świecą
    szukać takiego specjalisty.

    > Nie wiem, co "jest dostępne" wiem, że mnie zawsze pytają czy zmieniać oba
    > czy nie.

    > A uczenie się na własnych błędach zamiast na cudzych to niby zarabianie?
    > Jak zamiast czytać woli najpierw robić to niech robi - o on straci czas i
    > pieniądze.

    W 90% przypadków nic nie zepsuje i zarobi z nadzwyżką na zepsute 10%.

    > Nie mógł. I dlatego nie ma znaczenia czy to jego 1 czy 1001 musiał
    > zapłacić frycowe. A gdyby przyjął taktykę: w XXX jeszcze nie wymieniałem
    > więc z ciekawości wpisze w googla bo może tam czyhają jakieś miny to by
    > się wszystko odbyło szybko, łatwo i przyjemnie.

    Każdy popełnia błędy. Ważne, że zapłacił za pompę.

> [...]
    > zakładową a nie z moim softem to nie mówię mu spadaj na drzewo tylko
    > rozwiązuję problem stworzony przez kogoś innego, a najczęściej się okazuje
    > że jakiś idiota zainstalował firewalla (w sieci wewnętrznej odciętej od
    > netu) który blokuje ruch w sieci.
    >
    > Nie mówię klientowi dzwoń pan po sieciowca który to panu robił niech
    > naprawia. Nie mówię ja jestem od softu wy mieliście zapewnić działająca
    > sieć. Bo jak tak mu powiem to stracę klienta. I ja go rozumiem! On nie
    > musi się na wszystkim znać więc aby coś osiągnąć to nasza relacja musi się

    Czy sam piszesz ten soft czy tylko wdrażasz?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 22. Data: 2015-07-29 16:22:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup

    > Zmieniły sie też samochody. Coraz więcej nierozbieralnych mechanizmów,
    > coraz
    > mniej dostępnych pojedynczych części.

    Prawda.

    > Przypomnij sobie, że kiedyś regenerowało się amortyzatory. Teraz ze świecą
    > szukać takiego specjalisty.

    Tego mi nikt nie proponował. Nie znam sprawy. Teraz nie robią bo
    niebezpieczne i brak chętnych czy może amorki potaniały lub ludzie się
    wzbogacili i nie warto?

    > Każdy popełnia błędy. Ważne, że zapłacił za pompę.

    Z tym nigdy nie miałem problemu - czasem jakiś mechanik był nieterminowy ale
    jak coś było nie tak to każdy gratis po sobie naprawiał.

    > Czy sam piszesz ten soft czy tylko wdrażasz?

    Wdrażam. Teoretycznie mam przyjechać zainstalować i skonfigurować system. W
    praktyce bywa i tak że na miejscu jest goły komputer i płytka z windowsem,
    albo odwrotnie pełen komputer i brak miejsca na dysku. Codziennością są
    błędy w konfiguracji sieci sprawiające że poszczególne komputery się nie
    widzą, albo brak jakiejś licencji. Teoretycznie to nie mój problem tylko
    klienta mógłbym skasować za przyjazd i powiedzieć że wrócę jak będzie miał
    przygotowane stanowisko zgodnie z wytycznymi jakie otrzymał. W praktyce
    mimo, że racja jest po mojej stronie straciłbym wtedy klienta bo by to
    odebrał osobiście. A klienci wracają. A to po licencję na kolejne stanowisko
    a to po upgrade.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2015-07-29 16:27:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
    >Prawda.

    >Tego mi nikt nie proponował. Nie znam sprawy. Teraz nie robią bo
    >niebezpieczne i brak chętnych czy może amorki potaniały lub ludzie
    >się wzbogacili i nie warto?

    IMO to trzy rzeczy
    a) potanialo i nie warto,
    b) w czasie regeneracji auto zajmuje podnosnik/kanal przez pare dni -
    co kosztuje i mechanika, i wlasciciela - bo bez auta,
    c) potanialo czasem z powodu zastosowania technologii, ktore potem
    uniemozliwiaja regeneracje.
    Zamiast jakis gwintowanych korkow na koncach to amor pod prase,
    ladnie zagniecie ... no ale rozebrac tego juz sie nie da.

    J.

  • 24. Data: 2015-07-30 06:16:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > Zamiast jakis gwintowanych korkow na koncach to amor pod prase, ladnie
    > zagniecie ... no ale rozebrac tego juz sie nie da.

    Eeee tam.
    Da się, miałem robione to w Lancii 2 lata temu.
    Tyle że trzeba iść do mechanika, a nie wymieniacza.
    Ja znam takiego starej daty w Poznaniu, który robi TYLKO zawieszenia.
    I on regeneruje i naprawia wszystko co się da i ma to sens.
    Z amorami na czele.

  • 25. Data: 2015-07-30 09:25:23
    Od: RD <r...@g...com1>

    W dniu 2015-07-29 o 13:05, Ergie pisze:

> [...]
    > sieć. Bo jak tak mu powiem to stracę klienta. I ja go rozumiem! On nie
    > musi się na wszystkim znać więc aby coś osiągnąć to nasza relacja musi

    A później: "przychodzę do pracy, a tam połowa logów to błędy, inne
    maszyny nie chcą działać, pół hali świruje, a ja łapię się za głowę i
    myślę ,,co się "zepsuło" ?`` (...).
    ALE.
    Po wielu nieprzespanych minutach, setkach sekund zbierania kłębiących
    się myśli, przeanalizowaniu sytuacji... A-ha! Znalazłem! Jakiś @Q#%#! z
    innej firmy przylazł i podłączył RJ-tkę nie tam gdzie trzeba! Jeszcze
    poprzestawiał mi konfiguracje na 15-stu komputerach i myślał pewnie, że
    coś naprawił! A wystarczyło zrobić ,,pstryk`` w moim
    ekstra-panelu-zarządzania na licencji makrosoftu za grube $$$. No ale
    skąd miał wiedzieć?"

    Chcę napisać, że wszystko zależy od klienta - jak klient mały albo
    osoba, z którą współpracujemy decyzyjna, to system współpracy, zaufania
    i naprawiania dziury w kapciu klientowi może być skuteczny z myślą o
    przyszłych zleceniach. Jak klient większy, rozmawiasz tylko z
    podwładnymi, to są procedury, każdy jest od czegoś i nikt nie pozwoli
    dotknąć nie Twojej działki. A jakbyś przypadkowo dotknął, a później
    okazałoby się, że coś jest nie tak, a na monitoringu widać, że
    grzebałeś, to możesz popłynąć na grubą kasę.

    Wracając do mechaników samochodowych - branża jak każda inna, są tacy i
    tacy. Klienci też są "tacy i tacy". Problemy do rozwiązania też bywają
    błahe i te wymagające profesjonalnych narzędzi, licencji na komputery
    itd. Wasza dyskusja nic nie zmieni, bo świat nie jest albo biały albo
    czarny. ;)

  • 26. Data: 2015-07-30 13:14:32
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    >
    > Tego mi nikt nie proponował. Nie znam sprawy. Teraz nie robią bo
    > niebezpieczne i brak chętnych czy może amorki potaniały lub ludzie się

    Amorki potaniały, robocizna zdrożała, są nierozbieralne - zaprasowywane.

    > Z tym nigdy nie miałem problemu - czasem jakiś mechanik był nieterminowy
    > ale jak coś było nie tak to każdy gratis po sobie naprawiał.

    Bywają przypadki, że mechanik obciąża klienta naprawą zepsutego przez siebie
    elementu. Znam przypadek naprawy samochodu jak w programie Usterka - jedno
    naprawili, dwie inne rzeczy zepsuli. Dalsze ich naprawy potęgowały kolejne
    zniszczenia w samochodzie.

> [...]
    > klienta bo by to odebrał osobiście. A klienci wracają. A to po licencję na

    Kasujesz klienta za całą swoją pracę czy nic nie doliczasz do ustalonych
    kosztów wdrożenia?
    Jakby komputer się wieszał, to sprawdzałbyś co z czym się gryzie czy
    postawił nową maszynę?
    Podejrzewając uszkodzenie kabla sieciowego (skrętki), kombinowałbyś jak
    puścić transmisję na dwóch parach czy sam ją wymienił?

    W sumie to dziwne, że firmy pozwalają Ci grzebać w komputerach. Dostajesz
    hasła Administratora do komputerów i routerów?
    Ja działając w innej branży, natrafiałem na mur związany z podziałem
    kompetencji. Nic nie mogłem zrobić w komputerze bez uzasadnienia i zgody
    działu IT klienta.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 27. Data: 2015-07-30 13:52:51
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Usterka - jedno naprawili, dwie inne rzeczy zepsuli. Dalsze ich naprawy
    > potęgowały kolejne zniszczenia w samochodzie.

    Jak wszędzie. Na szczęście ja takiego nie spotkałem. Albo o tym nie wiem :-)

    > Kasujesz klienta za całą swoją pracę czy nic nie doliczasz do ustalonych
    > kosztów wdrożenia?

    Jak to jest kwestia godziny czy dwóch to machamy na to ręką. Natomiast jak
    dłuższa (a bywa że 2-3 dni) to już zależy od klienta :-)
    Jak perspektywiczny to robimy gratis (pisze "robimy" bo to nie moja decyzja
    a kierownictwa).
    Z drugiej strony nawet jak jednorazowy ale dużo kupił to też robimy gratis
    bo zadowolony powie innym. Klient zawsze wraca choć nie zawsze w tej samej
    osobie.

    A jak klient niewiele kupił a ma duży bajzel i widać że to zajmie trochę
    czasu to mu po prostu mówimy - to i to panu zrobiliśmy, ale tamto i tamto to
    już nie nasza działk. Oczywiście możemy to zrobić ale rozliczymy to jako
    serwis po takiej a takiej stawce godzinowej.

    > Jakby komputer się wieszał, to sprawdzałbyś co z czym się gryzie czy
    > postawił nową maszynę?

    Komputery już (od czasu WinXP) się praktycznie nie wieszają, a jak się
    wieszają to problem ze sprzętem (np. uszkodzona pamięć RAM).

    Jakbym przyjechał do klienta i ten oczekiwał że zainstaluję system na
    wieszającym się (a więc uszkodzonym) sprzęcie to bym go wyśmiał (w myślach)
    i grzecznie powiedział że tego nie zrobię.
    Natomiast jeśli "wieszanie" to np. zaniki komunikacji to bym spróbował jakoś
    to zdiagnozować.

    Jeśli natomiast klient ma komputer który wolno działa bo ma za duże
    obciążenie to bym mu powiedział że owszem zainstalować mogę ale bez
    gwarancji wydajności i że zalecam tyle a tyle wolnej pamięci, procesora i
    dysku.

    > Podejrzewając uszkodzenie kabla sieciowego (skrętki), kombinowałbyś jak
    > puścić transmisję na dwóch parach czy sam ją wymienił?

    Nie wiem, skąd miałbym mieć takie podejrzenie - po jakich objawach. Ale
    jakbym miał to albo bym wezwał kolegę sieciowca albo na drugi dzień sam
    wziął miernik i sprawdził. Jeśli kabel uszkodzony to informacja do klienta
    że uszkodzony i do wymiany. A do czasu wymiany to już decyzja klienta. Czy
    zostawić tak jak jest, czy np. kombinować z tymczasowym połączeniem
    bezprzewodowym czy wziąć rolkę kabla i rozwinąć tymczasowo po podłodze.

    > W sumie to dziwne, że firmy pozwalają Ci grzebać w komputerach. Dostajesz
    > hasła Administratora do komputerów i routerów?

    Tylko wtedy jeśli serwer jest dedykowany pod system który mam postawić.
    Jeśli na serwerze/komputerze jest kilka systemów to zwykle ktoś z zakładu
    jest obecny i on się loguje i "pilnuje" co robię. Ale bywa że klient ma już
    do nas takie zaufanie że dostajemy zdalny dostęp do jego sieci zakładowej.
    Tak wiem polityka bezpieczeństwa do bani ale a to księgowość zadowolona.

    Jak klient w Białymstoku potrzebuje drobną zmianę w bazie danych która
    zajmie godzinę to ma do wyboru albo zapłacić za dwie dniówki, paliwo i
    hotel, albo daje nam zdalny dostęp i zmieniamy na poczekaniu. Przy
    zagranicznych instalacjach zdalny dostęp jest warunkiem umowy serwisowej -
    problemem klienta jest jak rozwiąże bezpieczeństwo - zwykle robi to tak że
    mamy dostęp tylko do jednego komputera który w tym czasie jest odpięty od
    sieci zakładowej i oczywiście zdalny dostęp jest włączany tylko na chwilę.

    > Ja działając w innej branży, natrafiałem na mur związany z podziałem
    > kompetencji. Nic nie mogłem zrobić w komputerze bez uzasadnienia i zgody
    > działu IT klienta.

    Ja też nic nie mogę. Zwykle ktoś z tego działu jest obecny przy mojej
    robocie. Czasem mówi rób co chcesz i zawołaj mnie jak skończysz a czasem ja
    nie dotykam komputera tylko on sam i moim zadaniem jest tylko tłumaczenie mu
    co po kolei ma robić by zainstalować i skonfigurować system.

    A jak coś nie działa i potrzeba np. testowo utworzyć nowego użytkownika to
    czasem jest to jeden telefon do admina, a czasem tydzień czekania bo góra
    (Warszawa) musi wydać zgodę.

    Ale za takie opóźnienia klient nie ma do nas pretensji tylko do swojej
    centrali :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 28. Data: 2015-09-17 09:29:33
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-07-22 o 12:46, twistedme pisze:
> [...]

    > ostatnim czasie spotkały mnie takie przygody:
    >
    > - nie mam czasu i nie wiem kiedy będę miał
    > - przejrzą może połowę z tego co było zlecone
    > - nie wymieniają tego, co twierdzą, że wymienili
    > - wszystko jest ok! jeździć! Jak nie będzie jednak ok, to przyjechać
    > będziemy patrzeć dalej.
    >
    > Gdzie leży problem? Jakoś z budowlańcami też było ciężko się dogadać,
    > ale dawałem radę :), a tu nie mam pojęcia co zrobić poza wybudowaniem
    > własnego kanału i samodzielną naprawą auta.
    >
    > Zapraszam do dyskusji i pozdrawiam ogórkowo :)

    Dopiszę do tego jeszcze jedną praktykę unikania klientów jaka mnie
    spotkała :)

    - próba diagnozy (80zł), nie bardzo wiedzieli co może być, ale znaleźli
    jakieś sparciałe gumy, no i zaproponowali, że mogą wymienić
    łożysko/mocowanie amortyzatora, bo może dawać podobne objawy, zgodziłem
    się. Chciałem się umówić na konkretny termin, ale facet powiedział, że
    jak przyjdą części, to zadzwonią, w przeciągu max 1-2 tyg. No i czekam
    już ponad miesiąc :)