  • 1. Data: 2015-07-21 09:35:06
    Temat: "Reklama"
    Od: "jotemon" <j...@u...pl>

    Jechała za mną pani, która czasem myliła pedał hamulca z pedałem gazu i
    wjechała mi prawie do połowy bagażnika. W ten sposób stałem się właścicielem
    szkody komunikacyjnej, jak się później okazało - poważnej szkody
    komunikacyjnej. Ja ubezpieczony w PZU, pani w ALLIANZ. PZU oferuje teraz
    usługę załatwiania wszystkich spraw związanych z likwidacją szkody swojego
    klienta u ubezpieczyciela sprawcy szkody komunikacyjnej, skorzystałem z tej
    usługi. Jako jedno z trzech możliwych rozwiązań rozliczenia likwidacji
    mojej szkody komunikacyjnej zaproponowano mi kasację samochodu na
    następujących warunkach. Ustalono aktualną wartość rynkową sprzed szkody na
    kwotę 12 400zł i zaproponowano wypłatę odszkodowania w wysokości 5 503zł, a
    pozostały ,,złom" wystawić na aukcji internetowej za 6 897zł co w sumie da 12
    400zł.

    Moja polisa ubezpieczeniowa w PZU była wykupiona w październiku 2014 od
    wartości samochodu 18 656zł. Zdziwiło mnie, że w ciągu 8 miesięcy wartość
    samochodu spadła o ponad 6 tys. złotych. Zadzwoniłem więc do ajenta PZU i
    poprosiłem o wyliczenie ceny polisy gdybym chciał swój samochód ubezpieczyć
    dzisiaj. Po otrzymaniu wyliczonej ceny zapytałem od jakiej wartości
    samochodu - 14 800zł. Zadzwoniłem jeszcze na infolinię i poprosiłem o ofertę
    polisy do samochodu jak mój, tylko z nieco większym przebiegiem. Zamiast 139
    tys. km podałem 150 tys. km. Wyliczono mi cenę polisy od wartości samochodu
    13 931zł. Sprytne rozwiązanie ze strony PZU, liczymy cenę polisy, to wartość
    samochodu jest większa bo cena jest wyższa, zaś gdy liczymy kwotę
    odszkodowania w przypadku szkody komunikacyjnej, to wartość samochodu jest
    mniejsza, bo odszkodowanie niższe.

    Nie przyjąłem propozycji likwidacji samochodu ponieważ pierwszy kosztorys
    naprawy wyniósł 8755,99zł a mogłem wybrać opcję naprawy z konta OC sprawcy
    do kwoty wartości samochodu. Naprawę zleciłem ASO i okazało się, że
    konieczne są dodatkowe oględziny rzeczoznawcy. Kolejny kosztorys naprawy
    wyniósł 12 450zł, czyli samochód do kasacji. Gdyby rzetelnie przyjęto
    wartość samochodu jak do wyliczenia ceny polisy, to z naprawą nie byłoby
    problemu. Całe szczęście ASO miało możliwość zastosowania rabatu na części
    zamienne i zmieściliśmy się w tej zaniżonej wartości samochodu.

    jotemon