  • 1. Data: 2011-12-18 20:01:48
    Temat: Maxtor Basics Desktop Storage 500GB USB padł
    Od: Kazimierz <a...@f...analizyrynkowe.cal.pl>

    Witam.

    Zwracam się z prośbą przede wszystkim do użytkowników w/w dysku. Mam ten
    dysk od prawie 3 lat i bezproblemowo pracował, aż tu nagle przy kolejnym
    uruchomieniu świeci się tylko zielona dioda i słychać sam dysk, ale
    komputer go nie widzi. Po podłączeniu do innego komputera efekt jest ten
    sam. Dysk ma zewnętrzne zasilanie. Przejrzałem trochę for internetowych
    i mniej więcej wiem, w czym może być problem.
    Dysk był używany jako składnica multimedialna. Przepracował może z 5000
    godzin i około 1000 uruchomień. Obchodziłem się z nim jak z jajkiem, a
    tu taka niespodzianka. Czy wszystkie dyski USB są tak mało trwałe?

    Sprawdziłem tzw. czarną listę tych dysków z niewłaściwym firmwarem, ale
    mojego dysku na niej nie ma.

    Czy ktoś z Was odzyskiwał dane z tych dysków i z jakim rezultatem? Jaki
    byłby koszt odzysku pojemności ok. 420GB?

    Dzięki za wszelkie informacje i pomoc,
    Kazimierz

  • 2. Data: 2011-12-18 20:15:26
    Temat: Re: Maxtor Basics Desktop Storage 500GB USB padł
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Kazimierz" <a...@f...analizyrynkowe.cal.pl>
    napisał w wiadomości news:jclgro$u8d$1@news.mm.pl...
> [...]
    > komputer go nie widzi. Po podłączeniu do innego komputera efekt jest ten
    > sam. Dysk ma zewnętrzne zasilanie. Przejrzałem trochę for internetowych

    A ozę wystarczy rozbebeszyć obudowę i wyciągnąć dysk a następnie go po
    ludzku podłaczyć do SATA?
    JAk padł tylko mostek USB-SATA to dane wszystkie masz, i ja bym od tego
    zaczął. A jak to nie pomoże to dopiero na grupę kto pomoże.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2011-12-18 20:56:04
    Od: Kazimierz <a...@f...analizyrynkowe.cal.pl>

    W dniu 2011-12-18 21:15, Irokez pisze:

> [...]
    > JAk padł tylko mostek USB-SATA to dane wszystkie masz, i ja bym od tego
    > zaczął. A jak to nie pomoże to dopiero na grupę kto pomoże.

    Mógłbym tak zrobić, ale dysk jest jeszcze na gwarancji. Mogę odesłać
    dysk i dostać nowy, żegnając się z danymi. Mogę otworzyć obudowę i
    spróbować odzyskać dane, ale pewnie stracę gwarancję nie mając pewności
    odzyskania danych. Dlatego chciałbym wiedzieć, co inni użytkownicy
    zrobili w takim przypadku i jak się to skończyło.

    Może coś się stało z kablem USB, ale szansa na to, że on jest przyczyną
    awarii, jest moim zdaniem nikła. Na razie nie mogę go sprawdzić, bo nie
    mam drugiego kabla.

    A z jakiego powodu może paść mostek USB-SATA? Można go jakoś
    zdiagnozować bez otwierania obudowy?

    Dzięki,
    Kazimierz

  • 4. Data: 2011-12-18 21:58:22
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Kazimierz napisał:
    > co inni użytkownicy
    > zrobili w takim przypadku

    odzyskali dane z backupu
    a zepsuty dysk po fizycznym zniszczeniu wyrzucili "do elektrosmieci"

  • 5. Data: 2011-12-21 22:08:14
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    > Dzięki,
    > Kazimierz

    Kaziu jebnij ty sie mocno w ten swoj zakuty leb !