  • Data: 2012-02-23 00:08:20
    Temat: Re: Masz firmowe auto? Uważaj, bo zapłacisz dodatkowy podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 21 Feb 2012, WW wrote:

    > Owszem i to dość dokładnie. Robię to zawodowo od wielu lat.
    > Zdajesz się nie dostrzegać faktu, że pracownik, poza tym, że przez te dwie
    > godziny zużywa prąd i komputer, to też nie pracuje!
    > Zatem kradnie pracodawcy wynagrodzenie za dwie godziny dziennie

    ...i tu kwestię podatkową wyłożyłem w poście obok.
    Chcesz czy nie, *odszkodowanie* zalicza się do *przychodu*
    w momencie uzyskania, a nie w momencie powstania należności,
    tak jak jest przy przychodach podstawowych z DG.
    Przychód podkreślam, bo ktoś (nie pamiętam czy Ty) tu pisał
    o "zysku", a przy podatkach to *tak prosto* nie działa (mimo
    że skutek "rozumowo" potrafi wyjść ten sam, różnice
    "papierkowe" wynikłe właśnie z momentów określania obowiązku
    podatkowego i prawa zaliczania w koszty dają ciekawe wyniki).

    > Dodatkowo przez te 48 godzin nie wypracowuje zysku, powodując dalsze straty.

    ...o toto.
    Nie ma mowy o "zysku", a co najwyżej "przychodzie" (koszty liczymy
    OSOBNO, o czym przypominam raz jeszcze!)

    pzdr, Gotfryd