  • Data: 2012-02-23 00:31:28
    Temat: Re: Masz firmowe auto? Uważaj, bo zapłacisz dodatkowy podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 18 Feb 2012, Icek wrote:

    > jest jakaś granica sensu.

    Jest.
    Ale ja (w paru sąsiednich postach) nie o tym - bo masz rację, i w innych
    wątkach w przeszłości wielokrotnie pisałem, ze JEST problem, bo:
    - "osobiste" operacje dla VAT są zwolnione do b. wysokiego limitu
    lub nie podlegają (w ogóle)
    - "osobiste" darowizny mają limit (jak również te nieosobiste ;))
    - "osobiste" czynności cywilnoprawne mają limit (1000zł)
    - ale "osobiste" nieodpłatne przychody limitu nie mają.

    Więc tu *JEST* problem, zgoda.

    Idzie o co innego: o argumenty.
    Otóż do jednego worka wrzucane są przykłady, które:
    - nijak się NIE MAJĄ do opodatkowania VATem i podatkiem dochodowym;
    określiłbym świadczenia o których mowa jako "darmowe"
    Przykładem ów linux, a i przy odrobinie chęci również darmowe
    konto pocztowe powinno byc do obrony
    - świadczenia nakazane administracyjnie; o ile dla VAT fakt
    nakazu nie przesądza o niepodleganiu (za to mamy wysoką kwotę
    zwolnioną), to dla dochodowego to JEST istotne, czy świadczenie
    jest nakazane prawem! Mieszanie papieru toaletowego (który
    mieści się w "niezbędnych świadczeniach w miejscu pracy")
    lub badania okresowego z *dodatkową*, *nienakazaną przepisami*
    ochroną zdrowia lub dowozem do pracy jest nieporozumieniem
    - niezależnie czy z sensem czy nie, MAJĄ odniesienie do
    "nieodpłatnych świadczeń" wg art.11 PDoOF.
    Ale do tej kategorii ww. świadczenia NIE NALEŻĄ!

    > Czy jak z firmowego komputera oglądasz NK/FB czy cokolwiek innego (prywatnie)
    > to też płacisz za korzystanie z komputera i internetu ?

    ...a to jest jeszcze inna kategoria, o której piszę obok :)
    (chodzi o moment podatkowy dla odszkodowania).

    > A jak żonka zadzwoni w godzinach pracy na firmowy telefon to też trzeba za to
    > płacić ? Bo pracodawca odliczył abonament i zmniejszył podatek a tu taki
    > klops pracownik odebrał prywatne połączenie ?

    :)

    > dzieci pracowników żłobek czy przedszkole, otwiera stołówkę
    > aby pracownik był najedzony.

    I to najedzenie się następuje za darmo?
    Nic, tak tylko pytam, ale przeszkole jest w tle ;)

    > Czy nie uważasz, że to pozytywne działanie ?

    Myślisz, ze MF uważa że to ma zwalniać z podatku? :D

    > Albo dowóz do pracy. Pracodawca kupuje busa który zwozi ludzi do pracy (bo
    > nie ma komunikacji miejskiej).

    Jak pracodawca umożliwi jazdę WSZYSTKIM chętnym (nie tylko
    pracownikom) w cenie biletu KM, to i przychód będzie
    tylko w wysokości biletu...

    > Płacisz podatek za to, że masz darmowy e-mail ?

    Nie, ale jak mam e-mail w miejscu w którym KAŻDY może (lub
    mógł :P) mieć darmowy e-mail, to mam świadczenie o wartości
    zero, a nie nieodpłatne świadczenie o wymiernej (choć
    niskiej) wartości

    pzdr, Gotfryd