  • Data: 2012-02-23 08:18:38
    Temat: Re: Masz firmowe auto? Uważaj, bo zapłacisz dodatkowy podatek
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-16 11:56, WW pisze:
    > Ale się czepiasz. :-)
    > Zawsze był dyżurny na dni wolne. On mógł tankować a pozostali dlaczego
    > tankowali w niedzielę? Dlaczego w ogóle ruszali samochód służbowy w
    > niedziele?
    > Prawdą też jest, że nikt tego nie kontrolował, faktura przychodziła do
    > firmy a ja jej nawet nie widziałem. Firma z wieloma oddziałami w całej
    > Polsce a zarząd i księgowość oczywiście w DC.
    >
    > Tak było i tak robili wszyscy, ale się skończyło.
    > Jednak niektórzy skamlą, by dalej pozwolić im kraść.

    Naprawdę uważasz to za okradanie, jeśli pracodawca wyraża na to zgodę
    (nie pytam jak to wygląda od strony prawnej).
    Ja to dopiero okradam, pracownik jedzie do pracy o której chce, wraca o
    której chce (jak skończy pracę ;), samochód na weekend ma pod domem. Nie
    wiem czy miesięcznie pracuje 168, 150 czy 180 godzin bo nie chce mi się
    tego podliczać (ale ja to mam malutką firmę więc mogę sobie na to
    pozwolić, łatwo mi to kontrolować). A przecież jak przepracuje 150
    godzin w miesiącu to mniej aż o 18 godzin w których mógłby wygenerować
    przychód! toż to jawne okradanie Państwa. A do tego jeszcze zmuszam go
    do jazdy autem z kratką, choć do tej pracy wygodniejsze byłoby auto bez
    kratki (wiecie jak ciężko przecisnąć więcej 3-metrowych rurek przez
    kratkę!) - trzeba by mi cofnąć odliczenie waty z paliwa z ostatnich
    kilku lat ;) W końcu przedstawiciele władzy wiedzą lepiej, że z kratką
    to jeżdżę do pracy, a bez kratki to już na pewno nie...
    A jak pracownik jedzie np. do Karpacza na serwis w piątek (albo z
    własnej woli w sobotę) i zostaje tam do niedzieli, to mogę odliczyć
    paliwo od dojazdu, mamy podzielić się po połowie?

    Lukasz