eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMasakra w silnikuRe: Masakra w silniku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.91.230.58.65!n
    ot-for-mail
    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Masakra w silniku
    Date: Fri, 3 Mar 2017 14:35:29 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <o9brf4$qgq$1@news.chmurka.net>
    References: <o937us$m0g$1@node1.news.atman.pl>
    <1ims82o5aau4p$.8v2e9hn2hvyj.dlg@40tude.net> <1...@m...org>
    <58b557c2$0$15205$65785112@news.neostrada.pl> <9...@m...org>
    <o93ocf$rp8$1@mx1.internetia.pl> <1...@m...org>
    <8...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <go98lrdqz35k$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <1nsu8dp9xjsyo$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <ele4xg2z54ff$.dlg@myjk.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <13btc6y1ou422$.dlg@myjk.org> <o9bcfa$kug$1@news.chmurka.net>
    <7dnuawsjk3vs$.dlg@myjk.org> <o9bi07$n2c$1@news.chmurka.net>
    <1...@m...org> <o9bnmj$p74$1@news.chmurka.net>
    <kw3m042xm2ap$.dlg@myjk.org>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 3 Mar 2017 13:35:32 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="viktoriu";
    posting-host="91.230.58.65"; logging-data="27162";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.6.0
    In-Reply-To: <kw3m042xm2ap$.dlg@myjk.org>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2600996
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-03-03 o 13:46, Myjk pisze:
    > Fri, 3 Mar 2017 13:31:15 +0100, viktorius
    >
    >> Albo swoje zrobiło pół miliona km zrobione tym autem...
    >
    > Jak już wposminałem, DPF jest w zasadzie nieśmiertelny, bo materiały użwane
    > do jego konstrukcji są bardzo wytrzymałe. Wiec przelot nie ma większego
    > znaczenia.
    >
    >> Nie znamy przyczyn, nie wróżmy z fusów, bo tylko potem urban legendy
    >> powstają.
    >
    > Powstają, bo podajesz niczym nie podparte i niesprawdzone informacje.
    >

    Nie ja zacząłem wymieniać hipotetyczne przyczyny, ale swój cytat
    zgrabnie wyciąłeś :P

    >> A czy ja narzekam na DPFa?
    >> Przytoczyłem jak to się stało, że padł.
    >> Kumpel tez nie narzekał. Był świadomy, że jak świeci mu kontrolka i nie
    >> gaśnie po próbie wypalania na trasie, to prędzej czy później będzie
    >> migomat miał w ręce. Dla niego samochód to narzędzie do przemieszczania
    >> się, jak jedno padnie, to kupi drugie. Czasem po prostu nie warto
    >> naprawiać, tylko poczekać aż padnie i wymienić.
    >
    > Super świadomość. Tylko pozazdrościć. Piszesz o padniętym DPF, gdy DPF
    > problemem zapewne nie był. Problemem był użytkownik ignorant. Czyli wracamy
    > do punktu wyjścia od którego zaczęła się dyskusja. Jak ktoś jest mądrzejszy
    > niż producent (inżynierowie), to tak się sprawę kończy -- migomatem. Że
    > jest to często wyższy koszt niż reakcja na czas i naprawa problemu (np.
    > czyszczenie EGRa to 50-100 zł gdy wycięcie i emulacja DPF to 1500+, a i tak
    > potem część zaślepia albo czyści EGR bo znowu komp sypie błędami), przez
    > grzeczność nie wspomnę.
    >

    Rozróżnijmy przyczyny od skutku. Nikt tu przyczyn nie wyjaśniał, tylko
    wyeliminował skutek. Leczenie objawowe, zbić gorączkę okładami, bez
    wypicia syropu. Wycięcie było za darmo, narzędzia były pod ręką.
    Silnik odpalił przy mnie, nie pamiętam czy coś świeciło. Ale
    podejrzewam, że jeśli koledze nie przeszkadzała kontrolka przed, to i po
    wycięciu też miał ją głęboko...

    Lampki na desce gasisz jak się zaświecą, czy przy chęci sprzedaży, żeby
    kupujący nie wydziwiał? Kumpel nie gasi w ogóle, albo samochód wyrzuca
    jak stare rękawiczki, albo sprzedaje jak jest, bez picowania pod
    kupującego. Taki styl życia, ale czy ignorant? A może szczęśliwiec,
    który może sobie pozwolić na nie naprawianie wozu, tylko kupno innego?

    >> Nie mam pojecia ile kosztuje serwisowe wypalanie DPFa, ale przy Astrze
    >> kombi z 500kkm przebiegiem to może być procentowo spory koszt.
    >
    > Tyle co podpięcie kompa (30-50zł). I olej zalecjają wymienić przy tej
    > okazji. W praktyce liczą tylko za usługę wymiany oleju (sprawdzić czy nie
    > ASO).
    >
    No to z olejem i filtrem 150-200 przy własnej wymianie.


    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: