  • Data: 2017-03-02 11:55:06
    Temat: Re: Masakra w silniku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >To wystarczy, zawory są utwardzane i przy tak cienkim trzonku może
    >być zbyt głęboko zahartowany, tego nie widać ale w tym miejscu
    >pęknie.
    >Pozatym zawory są robione z jednego kawałka stali, widziałem jak to
    >wygląda w produkcji u jednego z największych producentów.

    Paradowscy ?

    >Kawałek stali ląduje w nagrzewnicy indukcyjnej potem robot podaje go
    >do dwóch pras gdzie czterema udeżeniami na różnych formach jest
    >uformowany cały zawór, potem jest prostowany, szlifowany, hartowany i
    >mierzony.

    ale mozna tez zobaczyc to
    https://www.youtube.com/watch?v=uLLeEJAE5LU
    https://www.youtube.com/watch?v=a6jG4Bt8GWs

    Ale prawde mowiac zglupialem, bo oni jakby przedluzali trzonki ...
    czyli zawor z trzonkiem trzeba i tak najpierw zrobic.

    Po co przedluzaja ? Kompensacja rozszerzalnosci cieplnej czy co ?

    J.