  • 11. Data: 2009-10-31 09:35:16
    Temat: Re: Marushin, co za gowno
    Od: lesor <l...@o...pl>

    On 31 Paź, 08:46, "Tytus z fabryki" wrote:

> [...]
    > zdecydowanie na korzyść Shoei, ale Shoei też nie jest bez wad (nie
    > sprawdzałem jeszcze xr-1100).
    >
    > Ogladalem i jeden i drugi - 1100 ma nowy oczywiscie lepszy mechanizm szyby i
    > wiecej wentylacji. Akurat wentylacje to zlewam bo zwykle jak dla mnie jest
    > jej za duzo. Zaleta jak dla mnie jest rowniez dostepnosc czesci zamiennych.
    > W gre wchodzil rowniez Raid II bo podobno jest cichszy od XR ale trudno go
    > znalesc w dobrej cenie i malowaniu :)
    > Schubert jest ciezko dostepny wiec odpadl w przedbiegach (BTW gdzie w wawie

    W eMCeeSie i w Motostylu maja schubertha.
    Jesli bedziesz testowal - wybieraj modele z pinlockiem. Nie daj sie
    nabrac na ten wynalazek ''antifog w szybie''. To szajs i do tego
    niektorym uzytkownikom sie zluszcza. Przy chlodnym deszczu szyba
    paruje, mikrowentylacja bardzo pomaga ale za to woda sie dostaje na
    wnetrze szyby, przy chlodniejszych dniach (a przecie jezdzisz), znaczy
    <10st. tragedia. Moze w modelach z noskiem idzie zyc ale w moim
    gagarinie mam krioterapie nosa.
    Jako zalete poczytuje, ze przy otwartych wszystkich wywietrznikach
    nawet w najwieksze ulewy przez 500km, glowa pozostaje sucha. Szyba z
    zewnatrz jest dosc twarda i odporna. Helm ma bardzo dobra wentylacje,
    nawet przy najwiekszych upalach jest komfortowo a przy tym nie
    pozostaje na wlosach odcisk ksztaltu wysciolki; ta zas po trzech
    latach ~60kkm jest w bardzo dobrym stanie. W drugim i trzecim sezonie
    pralem go kilka razy w zmywarce i pozostaje w dobrej kondycji. Nic sie
    nie rozwala, nic nie rdzewieje, nie trzeszczy, mechanizmy szczeki (a
    mam sczekowca) dzialaja znakomicie.
    No i w przeciwienstwie do szuja ma za cienka warstwe styroporu na
    czole kosztem nieocenionej blendy. Ach... ma zwykle zapiecie dla ludu
    zamiast wyczynowego DD.
    Wada jest dla mnie cena, wydaje sie, ze moglby jednak byc w cenach ok
    250-300eur. W Andorze taniej. I w Leadlu ;)
    Schuberth jest rewelacyjnie cichy... pod warunkiem, ze nie ma sie
    owiewki, polowiewki, szybki itd. Na nakeda bez przypraw - idealny.

    --
    pozdrawiam, lesor
    cb1300 Rossynant

  • 12. Data: 2009-10-31 10:28:00
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-10-31 10:35:16 +0100, lesor <l...@o...pl> said:

    > W eMCeeSie

    No daleko to Tytus tam nie ma.

> [...]
    > wnetrze szyby, przy chlodniejszych dniach (a przecie jezdzisz), znaczy
    > <10st. tragedia. Moze w modelach z noskiem idzie zyc ale w moim

    A to ja mam ciut inne doświadczenia. Przez pierwsze 2 lata dziłał
    zajebiście, dopiero później w dość krótkim czasie zaczął parować
    (najpierw trochę, później coraz bardziej). Na dolnej krawędzi przytarł
    mi się dość szybko, ale gorsze było to, że nosząc okulary z
    rekawiczkami w kasku udało mi się przytrzeć antifoga w polu widzenia.
    No i po 3 latach ten antifog wyraźnie zmatowiał. Podsumowując - na ok.
    2-3 lata i przy delikatnym traktowaniu jest ok.

    > Helm ma bardzo dobra wentylacje,
    > nawet przy najwiekszych upalach jest komfortowo

    A tu się zgodzę tylko częściowo - przednia - super. Górna - tak se.
    Znaczy czuć jakąśtam różnicę, ale kolosalną bym jej nie nazwał.

    > Schuberth jest rewelacyjnie cichy...

    C2 jest cichszy od XR1000 bez WK.

    > pod warunkiem, ze nie ma sie
    > owiewki, polowiewki, szybki itd. Na nakeda bez przypraw - idealny.

    A to różnie. Przy wyprostowanej, klasycznej pozycji - si, większość
    owiewek koliduje z jego aerodynamiką. Ale przy ciut bardziej pochylonej
    pozycji, na wielu motocyklach jest ok.

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
    und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 13. Data: 2009-11-01 06:24:44
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Glub" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    > On 2009-10-30 16:48:53 +0100, "Tytus z fabryki" <v...@o...pl> said:
    >
    > Mam podobne odczucia względem Nolana 103.
    >
    > W Nolanie 103 antyfog zaparowuje jak cholera.
    > gorzej bo kask przecieka, chyba od uszczelki i woda dostaje się miedzy
    > antyfoga a szybe i wtdy dopiero się pięknie jeździ po deszczu
    >

    > Juz zacząlem zbierać na C3.

    A nie będzie Cię drażnić, że kask za tyle pieniędzy nie ma plendy
    przeciwsłonecznej?

    Właśnie jestem na etapie szukania kasku - ukradli mi HJC IS-MAX.
    HJC miał kilka drobnych wad, ale do przyjęcia przy cenie 750 zł.
    Rozważam teraz NOLANA N-103 i trochę mnie nastraszyłeś. Nie chcę wydać ok
    1200 zł i kląć. Tym bardziej nie chcę wydać 1600 na C3 i zastanawiać się,
    czemu tyle wydałem na kask bez blendy. Bez blendy, to sobie mogę kupić AGV
    LONGWAY za 650 zł - którego wczoraj mierzyłem i bardzo wygodnie leżał mi na
    głowie.

    No i tak się miotam, mierzę, szukam - i co chwilę czytam opinie wściekłych /
    rozżalonych użytkowników wszystkich chyba dostępnych kasków. Najmniej
    przeklinają ci, co kupili te Schuberty, albo Szuje - ale pewnie im nie
    wypada się użalać głośno i płaczą po cichu do poduszki. No bo jak można się
    cieszyć z kasku bez blendy...

  • 14. Data: 2009-11-01 08:13:54
    Od: duddits <d...@b...com>

    Marcin N pisze:
    > A nie będzie Cię drażnić, że kask za tyle pieniędzy nie ma plendy
    > przeciwsłonecznej?

    O czymś nie wiem? Bo jak patrzę np. tu:
    http://www.scigacz.pl/Schuberth,C3,kojaca,cisza,9451
    .html

    To blenda jest ...

    --
    duddits

  • 15. Data: 2009-11-01 08:20:06
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***Użytkownik "Marcin N"
[...]

    Normalnie, kupuje sie druga szybe - najlepiej czarna :) A na miasto mozna
    zalozyc sportowe okulary.
    Mam juz szuja - nie bede plakal do poduszki jak sie okaze ze to kupa tylko
    napisze o tym tu.
    Co do blendy to nie wiem bo nie mialem.

    --
    Tytus
    żółte najszybsze

    P.S. Napiszcie mnie po co we wtym szuju ta blokada szyby???

  • 16. Data: 2009-11-01 11:27:51
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sun, 01 Nov 2009 07:24:44 +0100, Marcin N
    <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    [...]
    > A nie będzie Cię drażnić, że kask za tyle pieniędzy nie ma plendy
    > przeciwsłonecznej?

    Pomyliłeś Schubertha z Shoei. :-)

    --
    Leszek 'Leslie' Karlik
    NTV 650

  • 17. Data: 2009-11-01 11:29:39
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    > .... Tym bardziej nie chcę wydać 1600 na C3

    a mozesz wskazac miejsce gdzie jest C3 za 1600pln?

    --
    pozdrawiam,
    Piotr / Sowa

  • 18. Data: 2009-11-01 16:57:48
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Sun, 1 Nov 2009 07:24:44 +0100, Marcin N napisał(a):

    > AGV
    > LONGWAY za 650 zł - którego wczoraj mierzyłem i bardzo wygodnie leżał mi na
    > głowie.

    Mi ten kask wziął i sobie pękł, ot tak sobie - od używania. Gwarancja
    uznana. Także bym tutaj także był ostrożny.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 19. Data: 2009-11-01 17:01:57
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Sun, 1 Nov 2009 09:20:06 +0100, Tytus napisał(a):

    > P.S. Napiszcie mnie po co we wtym szuju ta blokada szyby???

    Tez się nad tym zastanawiałem. Z tymi samoistie otwierającymi się
    szybami to aż taki duży problem? Pytamboniewiem.

    PS. Ceny na XR1000 sa teraz coraz lepsze/normalniejsze - w końcu ten
    kask zaczyna kosztować tyle ile powinien, ile jest warty. Ciekawe czy
    pociągnie to ceny innych, gorzej wykończonych/wykonanych kasków w dół.
    Oby tak się stało.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 20. Data: 2009-11-01 17:18:25
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Piotr pisze:

    > a mozesz wskazac miejsce gdzie jest C3 za 1600pln?

    Ja moge: www.ebay.de

    Mozna kupic juz od 380 Euro

    --
    Kuczu