-
Data: 2009-03-27 12:19:37
Temat: Re: Marcowy numer Motocykla
Od: Andrzej Luczak <a...@s...akcent.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Ireneusz Dyła pisze:
> Użytkownik "Andrzej Luczak" napisał w wiadomości
>> Mógłbyś wyjaśnić jak artykuł potwierdził Twoje obserwacje? Wszak
>> odwołujesz się jeszcze do 640, a nie 620 jak w artykule
>
> Rzeczywiście, zapomniałem, że na tym forum należy byc niezwykle
> precyzyjnym.
Pytałem nie z przekory a prawdziwego zainteresowania. Z licznych
wcześniejszych dyskusji wiem, że walory 620 w wersji SC są wyżej
oceniane niż 640, którą posiadam
> Artykuł potwierdził, że stary silnik lc4 (bez znaczenia czy 620 czy 640)
> lepiej
> idzie na gumę i łatwiej można dozować ilość kucy na tyle, ale też można go
> łatwo
> zdusić gwałtownie odwijając manetę. Tak mam u siebie w lc4 adv. Trochę
> lepiej
> jest po zmianie wydechu na DAM-a.
Również mam DAMMa oraz porównanie z innym 640 z wydechem Higashi (jak
nie pomyliłem nazwy). Mogę tylko potwierdzić, że ceny DAMMa bie wzięły
się z powietrza :-)
>> Lekceważenie 16kg wagi w enduro trudno nawet komentować, dla
ułatwienia
>> podpowiem autorowi, że LC4 też można wyposażyć w Acrapovicia.
11% wzrostu masy to konkret, rozkład masy- to wrażenie, może trafne,
może poprawia to trakcję. Z błota jednak łatwiej wyciągnąć 620- tu chyba
nie dyskutujemy.
>
> Nieśmiało odważę się polemizować, że większe znaczenie od czystej wagi
> sprzęta ma rozłożenie mas czyli zwyczajne jego wyważenie. Co z tego, że
> cała koza jest stosunkow lekka jak ma wysoko środek ciężkości,
> który będzie Cię poniewierał na każdym nawrocie. Mój stary lc4 zaczyna
> mnie straszyć w terenie jak ma więcej niż 10 l w baku. Ostatnio o tym
> zapomniałem i złamałem łapę, a w terenie raczej się łamiemy
> przy konkretnych glebach, a nie przewracaniu sprzęta na postoju. Być może
> walory trakcyjne lżejszego kompetyszyna o wysokim środku ciężkości nie
> przewyższają na winklu cięższego ale niższego 690, ale przy przelatywaniu
> przez doły i pnie już jest odwrotnie.
Wybacz, dziwisz się że LC4 640 w wersji Adventure (duuuży 28-litrowy
baniak + masa owiewek) ma wysoko środek ciężkości? Chciałbyś z pełnym
zbiornikiem mieć lekkość, łatwość nawrotów, itd. Sprawdź może katalogową
wagę z paliwem swego Adventure, porównaj ze 136kg 620SC
Mam dostęp naprzemienny do dwóch LC4 640. Jeden z 99roku- standardowy,
jedyna zmiana to wydech Higashi. Drugi 2001rok- ale DAMM, aluminiowy
subframe, brak kierunków, lusterek, zegarów, ale ma większy (cięższy)
bak Acerbisa 18-litrowy. Silniki te same, różnica w wadze- może kilka
kilogramów. Różnicę w sposobie jazdy- odczuje nawet laik.
>> Tendencyjność ocen płynie prawie z każdego zdania, kompomitując autora
>> jako fachowca.
Spotkałeś się w praktyce z 620 SC, taką jeźdźącą, z mocą 27KM, jak
podaje tabelka? W tekście było wzmianka o odblokowaniu w serwisie
(strasze utrudnienie, wielkie koszty,...), autorzy zapomnieli o fakcie
zdejmowania tej blokaty na etapie przygotowywania sprzętu do pierwszej
sprzedaży. Czekać tylko, by przy okazji kolejnego testu wypomni się EXC
blokadę do chyba ?13kW?
Kanapa w 690 niższa, a jak wygląda sprawa prześwitu. Skrzynia 6-biegowa-
czy zastosowano nadbieg, mocniej trzeba wachlować biegami. Mniejszy skok
tylnego amortyzatora, a większa masa całości- czy występują problemy z
dobijaniem, jak z żywotnością utwardzanego amora... Te tematy nie
zostały poruszone
> Proponowałbym słowo: subiektywne odczucia. Bo w przeciwnym wypadku
> należałoby zacząć wielką dysputę na temat charakteru prawdy obiektywnej.
> Artykuł nie jest rozprawą naukową. Ktoś się karnął i napisał jak to przeżył.
> Ktoś inny chciałby to przeczytać. To wszystko.
Subiektywnie można napisać: podoba mi się kratownicowa rama, mam wrażenie,
że środek ciężkości jest niżej. Ale skwitować różnicę 16kg wagi- możemy
kupić
Acrapovica i zrobi się tylko 10kg- to jest właśnie brak rzetelności. Do
620 TEŻ można zastosować lekki wydech. Autor o tym nie wiedział?
O ile pamiętam w tych wersjach zastosowano 3 programy map zapłonu
(ekonomiczny, uniwersalny, wariat), co sugeruje szerokie spektrum
zastosowań. Zbyt sztywna rama, powodująca pogorszenie trakcji (co
musieli przyznać autorzy), będzie utrudnieniem dla użytkowników dwóch
pierwzych programów, a jednocześnie pozbawią się mocy i żywiołowości
silnika. Brak o tych aspektach wzmianki.
Jeśli Twój 690 ma te ustawienia- napisz więcej, dla tego zadawałem
pytanie o obserwacje
--
AL F650 & LC4
Następne wpisy z tego wątku
- 27.03.09 15:19 (pj)
- 27.03.09 18:03 de Fresz
- 27.03.09 20:24 Ozz
- 28.03.09 08:41 Ireneusz Dyła
- 29.03.09 22:34 moon48
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=