  • 21. Data: 2012-05-05 16:09:24
    Temat: Re: Manipulacja danymi wypadków - zabici w ostatnich 7 dniach
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-04 13:02, The_EaGle pisze:
    > I nich mi ktoś powie że policja nie manipuluje faktami o wypadkach...

    A co mają mówić? Jakoś uzasadnić muszą stanie w krzakach w miejscach
    bezpiecznych, ale dochodowych. Przykład ode z miasta, wylot na Warszawę,
    dwa pasy średniej jakości, do wypadków (potrąceń pieszych) dochodzi tam
    tylko w niedzielę, jak jest "pchli targ", jednak policja zazwyczaj stoi
    tam wieczorami w tygodniu, kiedy nie dochodzi do wypadków, kiedy ruch
    stosunkowo mały, ale kiedy najwięcej tych trochę szybciej jadących
    złapać mogą. No ale statystycznie tam jest ponadnormatywna liczba
    potrąceń pieszych.

  • 22. Data: 2012-05-05 16:29:27
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-05 15:27, Cavallino wrote:

> [...]
    wa_na_rowerzystow__Troska_o_porzadek_czy_nabijanie.h
    tml

    > A co, święte krowy życzą sobie na drodze mieć tylko prawa, ale jak
    > zwykle obowiązków i zakaz już nie chcą znać?

    Wiesz gdyby to było "na drodze"... To jest kładka tylko dla pieszych i
    rowerzystów. Swoją droga ciekwawe, bo komendant twierdzi, że to nie była
    akcja wymierzona przeciwko rowerzystą (z tragarza^H^H akomatem akurat
    przechodzili;)

    "Przy kładce Bernatka był jeden z nich. Sprawdzano tam nie tylko
    rowerzystów, ale też kierujących samochodami"

    Na tej kurwa kładce łapali kierowców???

    Tak między nami - nie wydaje ci się, że nienormalnym jest, że po
    chłodnej analizie, jak już wypijesz to bardziej opłaca się wracać autem
    niż rowerem, bo konsekwencje te same, ale prawdopodobieństwo wpadki
    mniejsze? Chyba z tym prawem coś jest do dupy, ale co tam - ważne, zeby
    pedałom dokopać.

    Shrek.

  • 23. Data: 2012-05-05 17:33:47
    Od: The_EaGle <g...@d...pl>

    W dniu 2012-05-05 15:27, Cavallino pisze:

> [...]
    >
    > A co, święte krowy życzą sobie na drodze mieć tylko prawa, ale jak
    > zwykle obowiązków i zakaz już nie chcą znać?

    Nawalony rowerzysta jest mniej więcej tak samo groźny dla reszty
    uczestników dróg jak i nieoświetlony. Gdyby za jedno i drugie była kara
    więzienia to zrozumiałbym. Tymczasem za brak oświetlenia w nocy
    rowerzysta dostaje mandat a za jazdę na bani idzie siedzieć = kretynizm.

    Obecnie jest tak że człowiek wracający od kumpla rowerem z grilla po
    wypiciu 2 piw jest przestępcą. To jest kompletna bzdura i trzeba to
    wyraźnie powiedzieć. Albo należy podnieść limit dla rowerzystów np do
    0.8 promila albo w karać ich tak samo jak pieszych wałęsających się po
    pijanemu. Natomiast zabieranie prawa jazdy kiedy rowerzysta wpadnie
    kiedy ma 0.2 promila kompletnie nie ma nic wspólnego z poczuciem
    sprawiedliwości wobec tych co PJ nie posiadają.

    Rafał

  • 24. Data: 2012-05-05 18:49:52
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-05-05 16:29, Shrek pisze:

> [...]
    > chłodnej analizie, jak już wypijesz to bardziej opłaca się wracać autem
    > niż rowerem, bo konsekwencje te same, ale prawdopodobieństwo wpadki

    Najbezpieczniej to ten rower prowadzić idąc obok niego, bo wtedy
    zaliczasz się do pieszych ;) Ale na poważnie, to IMO oczywiście masz
    rację :/

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 25. Data: 2012-05-05 19:32:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > Tak między nami - nie wydaje ci się, że nienormalnym jest, że po chłodnej
    > analizie, jak już wypijesz to bardziej opłaca się wracać autem niż

    Pieszo.
    A jak ktoś nie może powstrzymać się od chlania i jechania, to słusznie, że
    mu prawko biorą, bo potencjalnie niebezpieczny jest.
    Problem tkwi w tym że nie może się powstrzymać, a nie ile wypił i czym
    jechał.

  • 26. Data: 2012-05-05 19:33:24
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-05 18:49, LEPEK wrote:

    > Najbezpieczniej to ten rower prowadzić idąc obok niego, bo wtedy
    > zaliczasz się do pieszych ;) Ale na poważnie, to IMO oczywiście masz
    > rację :/

    Hm... jeśli opis z gazety jest prawdziwy i byla kolejka jak na moście
    granicznym, to wątpie, żeby oni w tej kolejce stali _na_rowerach_.
    Stójke bez ostrego koło to nie tak łatwo;) Pewnie sprawa opiera się o
    zeznania policmajstrów że oni wcześniej widzieli jak jechał. A tu juz
    mogli widzieć różnie - widzą, że masz rower, to przecież logiczne że
    jechałeś i to właśnie widzieliśmy...

    Shrek.

  • 27. Data: 2012-05-05 19:33:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <g...@d...pl> napisał w wiadomości grup

    wa_na_rowerzystow__Troska_o_porzadek_czy_nabijanie.h
    tml

    > Nawalony rowerzysta jest mniej więcej tak samo groźny

    Ale to nie o to chodzi dla kogo jest groźny.
    Chodzi o tępienie jazdy po nachlaniu się alkoholu w jakiejkolwiek postaci i
    ilości.
    Niech pije colę, nie będzie miał problemów.

  • 28. Data: 2012-05-05 19:41:31
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-05 19:32, Cavallino wrote:

    > Pieszo.

    Nie o tym pisze, tylko o stopniowaniu kar. Tak się przyjęło, że nie za
    wszystko jest od razu czapa. Brutalnie mówiąc nie bez powodu za gwałt
    jest mniej niż za zabójstwo - żeby nie opłacało się ofiary zaciukać.
    Jakby było tyle samo, to mielibyśmy "mniej" gwałtów, a więcej
    "zaginięć". Teraz czaisz?

    Tutaj jak już masz jechać po pijaku (i nie mówcie mi, że matka siedzi z
    tyłu, bo my nie o tym), to obiektywnie bardziej się opłaca bryką niż
    rowerem. Rowerzystów z wyrokami prawie połowa, a o rząd wielkości ich
    mniej od kierowcó, sezon trwa pół roku, każdy się połapie, że szansa na
    złapanie jest o kilka rzędów wielkości mniejsza samochodem. I tak działa
    prawo, a powinno na odwrót. Teraz zrozumiałeś?

    > A jak ktoś nie może powstrzymać się od chlania i jechania, to słusznie,
    > że mu prawko biorą, bo potencjalnie niebezpieczny jest.

    Masz fiuta? No to wiesz już co dalej;)

    Shrek.

  • 29. Data: 2012-05-05 19:43:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup

    > Nie o tym pisze,

    A ja o tym.
    Zero tolerancji w tej sprawie i koniec.
    IMO słuszna postawa, ma odstraszać i odzwyczajać.

  • 30. Data: 2012-05-05 19:43:47
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-05 19:33, Cavallino wrote:

    > Ale to nie o to chodzi dla kogo jest groźny.
    > Chodzi o tępienie jazdy po nachlaniu się alkoholu w jakiejkolwiek
    > postaci i ilości.
    > Niech pije colę, nie będzie miał problemów.

    No to przyznałeś, że nie o racjonalne przesłanki ci chodzi. Od razu
    prohibicję sobie wprowadźcie;)

    Shrek.