  • Data: 2010-09-30 12:18:39
    Temat: Re: Mandaty z fotorapida. Już mnie to wkur***
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30-09-2010 11:05, J.F. pisze:

    > No i obwiniony to przyjmuje lub ewentualnie kwestionuje wysokosc kary
    > jesli ma podstawy, doplaca koszta, ale SM nie ma z tego nic.
    >
    > Jakby wszyscy tak robili, to byl SM z torbami poszly, wiec myslcie :-P

    Działają na wyrwę.
    Aktualnie nazwijmy to pomagam w sprawie wniosku o ukaranie SM jednej z
    miejscowości na drodze do Koszalina.
    Całe ich postępowanie to jedna wielka kpina, omijają k.p.o.w szerokim
    łukiem. Działają trochę jak firma windykacyjna w myśl zasady, że było
    zdjęcie, powstało zobowiązanie, trzeba je ściągnąć. Nękają
    korespondencją, przywołują jedne przepisy, a celowo pomijają inne (np.
    nie byli uprzejmi pouczyć właściciela pojazdu o przysługującym mu prawie
    do odmowy przyjęcia mandatu karnego, a mają taki obowiązek). Wmawiają,
    że mandat został nałożony i trzeba go zapłacić. Większość ludzi to łyka,
    bo nie zna prawa.
    W końcu zdecydowali się wysłać wniosek o ukaranie, sąd w trybie
    nakazowym wymierzył karę 600 złotych (zamiast 300PLN, które proponowała
    SM). Kolejna kpina, bo sąd uznał, że wina sprawcy nie budzi wątpliwości
    - a budzi, co wykazałem w odwołaniu. Zobaczymy co będzie dalej...tak czy
    inaczej kasa miasta nie zobaczy z tego nawet złotówki.
    Tak przy okazji SM w ogóle nie może kierować wniosku o ukaranie
    właściciela auta, a jedynie kierowcy (brak podstaw prawnych) - w czerwcu
    było orzeczenie Sądu Najwyższego w tej sprawie.

    M.