  • 21. Data: 2010-02-17 22:09:02
    Temat: Re: Mandat za postój na dziwnym postoju taxi
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    =Marcos= w <news:hlhlns$86f$1@mx1.internetia.pl>:

    > Poczytałem sobie "prawo o ruchu drogowym" i "rozporządzenie w sprawie znaków
    > i sygnałów drogowych" i na razie nigdzie nie znalazłem informacji, że
    > taksówki na postoju muszą stawać w określonej kolejności i że istnieje w
    > prawie coś takiego jak "pierwsza" i "ostatnia" taksówka.

    To szukaj dalej...

    Zapewniam Cię, że taki zapis jest w przepisach: "na które podjeżdża pierwsza
    z oczekujących taksówek".

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 22. Data: 2010-02-17 22:45:02
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-02-17 21:16, =Marcos= pisze:
    > Uprzedzając pytania,
    > tak, po Śląsku jeździ co najmniej jedna taksówka Tico. Uprzedając
    > kolejne pytania, tak chodzi o Daewoo Tico :]

    W Peru 90% taxi to Tico:-)

  • 23. Data: 2010-02-17 22:50:38
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > To szukaj dalej...
    >
    > Zapewniam Cię, że taki zapis jest w przepisach: "na które podjeżdża
    > pierwsza
    > z oczekujących taksówek".

    No to macie rację. Czego to człowiek się nie dowiaduje po tylu latach życia,
    jeżdżenia i parkowania :]
    Inna ciekawostka, którą odkryłem: "Na postoju TAXI kierowcy taksówek są
    obowiązani znajdować się w swoim pojeździe lub bezpośrednio przy nim.".
    Wnioskuję z tego, że wszelkie stoliczki, ławeczki obok postoju taksówek,
    gdzie taksówkarze prowadzą wspólnie życie towarzyskie są niezupełnie
    legalne. Też niespodzianka...

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 24. Data: 2010-02-17 22:58:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik =Marcos= m...@w...NOSPAMNOSPAM.info ...

    > Może ja już zapomniałem jak działają niektóre znaki drogowe, ale mam
    > taką zagwozdkę. Koleżanka dostała mandat za postój na postoju taxi,
    > który jest oznakowany tak, że w kierunku jazdy najpierw jest znak D-20
    > "koniec postoju taksówek", a potem jest znak D-19 "postój taksówek".
    > Ostatnio przejeżdżałem tam właśnie i potwierdziło się, że to nie
    > fantazja :) W Bytomiu tak jest. Czy to poprawne oznakowanie i czy
    > można wlepiać za to mandat? Przy wlepianiu mandatu oznajmiono
    > koleżance, że to jedyne znaki, gdzie najpierw może być "koniec
> [...]
    5.jpg - tu to
    > ładnie rozrysowałem, koleżanka zaparkowała w miejscu z zielonym iksem.

    a sa postoje ktore sa oznaczone inaczej?

  • 25. Data: 2010-02-17 23:05:19
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > jedyne znaki, gdzie najpierw może być "koniec postoju", a potem "postój
    > taksówek".

    Tak staram się wyszukać w internecie jakie standardy obowiązują w Europie i
    na razie nigdzie w Unii nie ma znaku "koniec postoju taksówek". Są znaki
    "postój taksówek" i oznakowanie poziome określające jego zasięg. Uważam, że
    to dużo lepsze rozwiązanie. Wprowadzanie jednego znaku oznaczającego koniec
    czegoś działającego w przeciwnym kierunku niż wszystkie pozostałe znaki tego
    typu jest biurokratycznym kulfonem.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

  • 26. Data: 2010-02-18 00:25:12
    Od: "ksoniek" <k...@i...pl>

> [...]
    > koniec czegoś działającego w przeciwnym kierunku niż wszystkie pozostałe
    > znaki tego typu jest biurokratycznym kulfonem.

    szukasz dziury w całym
    masz początek - gdzie ustawia się "piersza" taksówka
    i koniec - do tego znaku może stać "ostatnia" taksówka. Dalej to normalna
    strefa parkowania.
    chcesz na metry się użerać później z taksówkarzem?

    http://powiatowa.info
    http://nzozrodzina.org

  • 27. Data: 2010-02-18 07:30:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 17 Feb 2010 22:50:38 +0100, =Marcos= wrote:
> [...]
    >Wnioskuję z tego, że wszelkie stoliczki, ławeczki obok postoju taksówek,
    >gdzie taksówkarze prowadzą wspólnie życie towarzyskie są niezupełnie

    To w zasadzie podpada pod "bezposrednio przy".

    J.

  • 28. Data: 2010-02-18 09:35:09
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    =Marcos= pisze:

    > Tutaj należy zadać następne pytanie:
    > - czy kolejność/sposób ustawiania taksówek jest w jakikolwiek sposób
    > usankcjonowana prawem?
    > - czy wsiadanie do konkretnej taksówki stojącej na postoju jest w
    > jakikolwiek sposób usankcjonowane prawem?

    Chyba nie, podobnie jak np. kolejka w sklepie.

  • 29. Data: 2010-02-18 10:05:04
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    =Marcos= <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> napisał(a)
> [...]
    > Wnioskuję z tego, że wszelkie stoliczki, ławeczki obok postoju taksówek,
    > gdzie taksówkarze prowadzą wspólnie życie towarzyskie są niezupełnie

    Nie przesadzaj. To oznacza, że nie mogą postawić taksówki i iść na
    zakupy, albo do domu.

    --
    Tomek

  • 30. Data: 2010-02-18 11:05:38
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2010 21:11:53 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):
    > gdzie stoi pierwsza taksówka w kolejce?
    > Na początku postoju taksówek.
    > A gdzie stoi ostatnia taksówka w kolejce?
    > Na koncu postoju taksówek.

    A jakie to ma znaczenie? To jest znak drogowy, ma informować użytkowników
    drogi o sprawach dotyczących tejże drogi. Dla nich postój taksówek zaczyna
    się w miejscu gdzie jest znak "początek postoju" a końcy się tam gdzie jest
    "koniec postoju". Odwracanie logiki dla tego jednego jedynego przystanku
    jest totalnym debilizmem. Co kogo obchodzi jak sobie taksówki organizują
    kolejność? Nie ma obowiązku wsiadania do pierwszej taksówki na postoju,
    równie dobrze klient może sobie wybrać tę na końcu bo woli jechać mercedesem
    zamiast rozpadającym się poldkiem.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944