    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mandat za niewłaściwe odmrazanie szyb
    Date: Wed, 10 Jan 2018 22:39:28 +0100

    W dniu 10-01-2018 o 22:12, Uzytkownik pisze:

    > Da się spieprzyć. Choćby np. zbyt mocno dociśnięta szyba do metalowego
    > elementu karoserii lub pozostawiona dziura, gdzie będzie się zbierała
    > zamarzająca woda.

    No ale popatrz: miedzy szybą a karoserią jest gruba warstwa fabrycznie
    naklejonej uszczelki. Nie pamiętam już dobrze - ale wydaje mi się, że
    tam był może z 1cm gumy. Obojętne jak mocno byś jej nie docisnął, to i
    tak przyklejasz tą gumę, nie szkło do karoserii.

    > Najgorsze jest jednak krzywe wklejenie tak, że szyba dotyka karoserii.
    > Sama karoseria nie jest idealnie sztywna. Pracuje i się wygina. Wtedy
    > może dojść do sytuacji, że spora część nacisku skupi się na tym punkcie
    > styku.

    Jasne, ale szyba nie ma szans dotknąć karoserii nawet jeśli jest krzywo
    usadowiona. Zresztą nie wiem co to znaczyć by mogło "krzywo". Że niby z
    jednej strony odstaje na 5cm i wiatr hula? Kierowca tego nie widzi?

    Masz otwór w karoserii. W niego wchodzi szyba z grubą uszczelką wokół.
    Pomiędzy uszczelką i karoserią jest klej. Jeśli szybę włożysz
    hipotetycznie krzywo, to jakiś jej brzeg będzie wystawał przecież.
    Wszystko jest na wierzchu więc byłoby to widoczne. Ale nawet jeśli tak
    stało by się, to krzywo włożona szyba będzie miała niższe naprężenia bo
    jej brzeg z gumą wisi w powietrzu.

    Zupełnie tego nie potrafię zobaczyć w wyobraźni. Gdybym miał zadanie
    krzywo włożyć przednią szybę samochodową, to poddałbym się. Nie wiem jak
    tego cudu dokonać. Bo przecież nie umieszczę jej w pionie skoro otwór
    jest poziomy. A nawet jeśli, to nie sposób ją tak przymocować by
    naprężenia powstały. Szyba nie jest przecież przykręcana na sztywno
    przez otwory w szkle.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek