  • Data: 2018-01-10 20:04:48
    Temat: Re: Mandat za niewłaściwe odmrazanie szyb
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-01-10 o 18:45, Marek S pisze:

    > Z tematem nic ale z wypowiedzią, na którą odpowiedziałem - wszystko.

    > W każdym aucie trzeba się liczyć z takimi efektami. Polewanie więc
    > zmrożonej szyby gorącą wodą jest co najmniej nierozsądne - bo o tym
    > jest mowa.
    >
    > Swoją drogą nie wiem jak szybę można źle założyć. Może być nieszczelna
    > ale nie źle założona. Nie jestem specem w tej dziedzinie lecz
    > przyglądałem jak to robiono w moim aucie. Po odsłonięciu jej krawędzie
    > odcina się linką, oczyszcza miejsce po niej, smaruje się klejem,
    > wkłada się nową. Amen. Nowa szyba ma wokół siebie fabrycznie
> [...]
    Szkło ma wytrzymałość kilkakrotnie większą od stali, ale ma jedną wadę,
    która decyduje o takich sytuacjach. Chodzi o to, że szkło tą
    wytrzymałość uzyskuje pod warunkiem, że ma idealnie gładką powierzchnię
    bez żadnych rys czy wyszczerbień. Jeżeli gdzieś powstanie takie
    uszkodzenie np. na skutek zarysowania czy wyszczerbienia to jest
    zaczątkiem pęknięcia kruchej struktury szkła. Wystarczy wtedy niewielkie
    naprężenie np. powstałe na skutek rozszerzalności cieplnej, aby szyba
    pękła. Możliwe, ze ta szyba była gdzieś zarysowana lub wyszczerbiona.

    Dlatego też jeżeli na szybie samochodowej pojawi się jakieś pęknięcie
    czy tzw. pajączek i nie zostanie to zabezpieczone to na 100% pęknięcia
    się rozszerzą i obejmą całą szybę.