  • 61. Data: 2010-10-06 10:54:42
    Temat: Re: [piatek] Mandat na OSie.
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-06 10:38, Myjk pisze:
    (...)
    > Nie ja wyczytałem, tylko tak napisałeś.

    Nieprawda - niczego takiego nie napisałem. To jest najwyżej
    Twoja interpretacja.

    > Kierowca rajdowy podpisuje regulamin, w którym bierze
    > na siebie odpowiedzialność za ew. spowodowany wypadek,
    > a Ty twierdzisz, że podpisanie papieru go z tej
    > odpowiedzialności wyklucza.

    O właśnie - masz swoją wersję wydarzeń, ja niczego takiego
    nie napisałem.

    ?

    > Dawno, tzn. kiedy?

    Napisałem już - zapytaj.

    > W takim razie podważaj opinię w sposób merytoryczny.
    > Narazie jedyne co potrafisz pisać to "nieistotne",
    > "lol" i "niekoniecznie".

    Kolejna imaginacja.

    > Tyś to pomieszał,

    Bynajmniej - np:
    <cite>
    Coś w ten deseń. Natomiast rajdowiec mógłby załatwić
    to po męsku, a nie odrazu do TV z taką pierdołą leci.
    Lameriada jak dla mnie większa niż ten mandat.
    </cite>

    > zaraz po tym jak się niezdrowo podnieciłeś.

    Weź meliskę, to Ci przejdzie.

  • 62. Data: 2010-10-06 10:56:48
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-06 10:41, Myjk pisze:

    > Tak-tak.
    > http://www.rajdkarkonoski.pl/doc/25rk-regulamin_uzup
    elniajacy-rpp.pdf

> [...]
    >
    > 4.1 Każdy zawodnik i/lub kierowca bierze udział w rajdzie na własną
    > odpowiedzialność. Kierowca musi posiadać dokument stwierdzający
    > zawarcie umowy OC właściciela lub użytkownika pojazdu zgodnie z
    > przepisami RP. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za
    > straty zawodników powstałe podczas rajdu.
    >
    > 4.2 Przez fakt podpisania zgłoszenia zawodnik i/lub kierowca zrzeka
    > się wszelkich praw do odszkodowań mogących wyniknąć w związku z
    > wypadkami, które mogą się zdarzyć podczas rajdu. Zrzeczenie to
    > dotyczy FIA, PZM, organizatora, osób oficjalnych oraz innych

    To może jeszcze poćwiczysz czytanie ze zrozumieniem??
    Wszytko co cytujesz dotyczy start ZAWODNIKA. Rozumiesz mam nadzieje
    różnice, jeśli zawodnik uszkodzi auto to nie może wnosić roszeń w
    stosunku do organizatora.

  • 63. Data: 2010-10-06 10:58:38
    Temat: Re: Mandat na OSie.
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 6 Paź, 09:05, AL <a...@s...tam> wrote:

    > prosze wlaczyc swiatelka

    ... i musze panu zatrzymac dowod za lyse oponki ;)

    WS

  • 64. Data: 2010-10-06 11:01:04
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

> [...]
    > zawarcie umowy OC właściciela lub użytkownika pojazdu zgodnie z
    > przepisami RP. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > straty zawodników powstałe podczas rajdu.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > 4.2 Przez fakt podpisania zgłoszenia zawodnik i/lub kierowca zrzeka
    ^^^^^^^^^^^^^^
    > się wszelkich praw do odszkodowań mogących wyniknąć w związku z
    ^^^^^^^^^^^
    > wypadkami, które mogą się zdarzyć podczas rajdu. Zrzeczenie to
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > dotyczy FIA, PZM, organizatora, osób oficjalnych oraz innych
    > zawodników i/lub kierowców.

    Polska język, trudna język:) Może czegoś brakuje?

  • 65. Data: 2010-10-06 11:27:02
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-06 11:01:04 Artur 'futrzak' Maśląg

    > Polska język, trudna język:) Może czegoś brakuje?

    Nie, nie brakuje. Uszkodzenie komuś prywatnego płotu
    podczas rajdu, to jest strata spowodowana przez zawodnika,
    a nie organizatora, ergo jest to strata zawodnika (kierowcy).
    Zawsze mógł jechać wolniej i nie narobić szkód. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 66. Data: 2010-10-06 11:27:13
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-06 10:56:48 lleeoo

    > To może jeszcze poćwiczysz czytanie ze zrozumieniem??
    > Wszytko co cytujesz dotyczy start ZAWODNIKA. Rozumiesz
    > mam nadzieje różnice, jeśli zawodnik uszkodzi auto to
    > nie może wnosić roszeń w stosunku do organizatora.

    No właśnie, poćwicz. Skoro zawodnik (kierowca) nie może się
    ubegać
    o odszkodowanie od organizatora za uszkodzenia swojego samochodu
    (po co tu wymagają OC?), to niby dostaje automatycznie prawo do
    ubiegania się od organizatora o pokrycie szkód osób trzecich
    wyżądzonych przez siebie tym samochodem? Logika Ci szwankuje.

    Ponownie, on nie uszkodził barierki, płotka ustawionego przez
    organizatora, nie uszkodził pasa drogowego, znaków -- tylko
    zepsuł płot prywatnemu, nieczego winnemu człowiekowi,
    którego posesja przez przypadek znalazła się obok
    wyznaczonej drogi rajdu.

    Ale żeby merytorycznie zakończyć, pokaż mi w którym miejscu,
    (regulamin tego rajdu, ustawa) za takie zdarzenie jak tutaj
    miało miejsce przenosi odpowiedzialność materialną z kierowcy
    (zawodnika) na organizatora.

    --
    Pozdor Myjk

  • 67. Data: 2010-10-06 11:33:52
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-10-06 11:27, Myjk pisze:
> [...]
    > a nie organizatora, ergo jest to strata zawodnika (kierowcy).
    > Zawsze mógł jechać wolniej i nie narobić szkód. :P

    Nie brnij - podałeś regulamin, który mówi o tym, że zawodnik
    nie może się domagać jakiegokolwiek odszkodowania od organizatora,
    a nie że organizator za nic nie odpowiada.
    Przeczytaj jeszcze raz.

  • 68. Data: 2010-10-06 11:52:43
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-06 11:33:52 Artur 'futrzak' Maśląg

    > Nie brnij - podałeś regulamin, który mówi o tym,
    > że zawodnik nie może się domagać jakiegokolwiek
    > odszkodowania od organizatora,

    To w punkcie 4.2. Punkt 4.1. mówi o stratach zawodnika.
    Uszkodzenie prywatnego płotu, to strata kierowcy,
    za którą organizator nie bierze odpowiedzialności
    i do tego właśnie jest wymagane OC przy zgłoszeniu
    do rajdu.

    > a nie że organizator za nic nie odpowiada.

    Organizator odpowiada za to, z czego będzie go rozliczać
    PoRD Art. 65. Reszta, to jego dobra wola i opisuje to
    w regulaminach. Jeśli masz takowy, w którym organizator
    zobowiązuje się do pokrywania szkód wyrządzonych osobom
    trecim przez zawodników, czekam na link/skan.

    > Przeczytaj jeszcze raz.

    Nie muszę.

    --
    Pozdor Myjk

  • 69. Data: 2010-10-06 12:15:08
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-06 09:02:49 Artur 'futrzak' Maśląg

    > Podoba mi się ten relatywizm - wychodzi na to, że
    > odpowiedzialność kierowcy zależy od zamożności
    > stajni/organizatora, a jak ktoś 'biedny', to
    > najlepiej obciążyć odpowiedzialnością i kosztami
    > tego, kogo da się dopasować - znaczy się kierowcę.

    Odpowiedzialność za zdarzenie ponosi kierowca (o ile
    jest winny, a tutaj nawet sam zawodnik się przyznał,
    że popełnił błąd), a czy załatwia to osobiście,
    organizator, czy opłacona przez niego i upoważniona
    osoba, to inna sprawa.

    > ?

    No co, wyciąłeś:

    > Na torach ulicznych? A wjazd w ścianę
    > tunelu to już rozumiem sytuację zmienia?

    Tak, zmienia. hint Art. 65.

    --
    Pozdor Myjk

  • 70. Data: 2010-10-06 12:52:59
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-06 09:16:20 Artur 'futrzak' Maśląg

    > W dniu 2010-10-06 09:02, Myjk pisze:
    > (...)
    > Co Ty nie powiesz - została mierzona kara grzywny,
    > kierowca się odwołał. Wyrok nakazowy.

    Czyli nie dostał jeszcze mandatu, co zresztą
    zaznaczył w materiale v-ce p. SRwZG.

    > Absurd na dzień dobry - stworzenie zagrożenia
    > w ruchu drogowym na odcinku wyłączonym z takiego
    > ruchu.

    Nie stworzył zagrożenia na pasie drogowym
    wyłączonym z ruchu, tylko poza nim.

    Przypomnę, walnął w ogrodzenie działki
    prywatnego domu, które to wg ustawy
    nie ma nic wspólnego z wyłączonym
    z ruchu pasem drogowym.

    Co innego, gdyby skasował barierkę ograniczającą,
    albo przebił znak ostrzegawczy o ostrym zakręcie.
    Wtedy szkodę musiałby "z urzędu" naprawić organizator
    a zawodnik we własnym zakresie swoje auto i wg regulaminu
    nie miałby prawa szukać odszkodowania u organizatora.

    > LOL - to Ty nie widzisz absurdu w takim postępowaniu
    > i doszukujesz się winy kierowcy.

    W przeciwieństwie do Ciebie, rozważam różne warianty,
    a nie tylko przetwarzam mielonkę podaną przez TV.

    > Mógł jeszcze postawić FR i wystawiać mandaty.

    Powtarzasz się niebezpiecznie.

    --
    Pozdor Myjk