  • Data: 2013-11-12 01:59:24
    Temat: Re: Mamo, Tato, kupcie mi dyplom !!
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ACMM-033 napisało:

    > Ale oni w klatkę Faraday'a przeca odziani... i nie sądzę, by kosz
    > był uziemiony, inaczej byłby huk, błysk, i nie było by filmu...
    > A kto wie, czy na podstacji odłącznik by się nie uruchomił...?

    Własnie nie wiem na ile oni odziani, a na ile wystarcza sama izolacja.
    Ptacy przyodziewku nie mają, a siadają na druty. Taka ptaszyna jakąś
    pojemność ma, więc też może coś przeskoczyć.

    > W opisach czytałem, że to ma byc drut magnetyczny, czy coś źle zrozumiałem?

    To ja nic nie rozumiem -- co to jest "drut magnetyczny"? Zwykła cewka to
    jest. Z drutu miedzianego. We wzmiankowanych tu ostatnio "Nowoczesnych
    zabawkach" był opis transformatora Tesli. Dużego, na lampach nadawczych.
    Poza tym byliśmy z klasą w Ruskim Cyrku [TM], gdzie mieli jeszcze większy
    -- też zresztą w tej książce opisywany. No to ja też tak chciałem, żeby
    mi się świetlówki świeciły i iskry latały. Zrobiłem taki, jaki umiałem,
    z tego, co miałem.

    > Kula plazmowa za tanią cenę :))

    A tam niską cenę. Zrobić takie trafo, to nie w kij dmuchał.

    Jarek

    --
    Like a bird on the wire,
    like a drunk in a midnight choir