    Date: Mon, 19 Apr 2010 00:05:27 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.

    J.F. pisze:

    > Mowisz ze amerykanski dragster wygra kazdy start w F1 ?
    > No, byc moze :-)

    Gdyby mu dać możliwość skręcania to kto wie.
    Ruchoma aerodynamika i jeszcze by się okazało że dragster nie musi nawet
    zwalniać przed zakrętami ;)
    A pierwszy na mecie byłby ten zawodnik który dał radę funkcjonować w
    warunkach najwyższych przeciążeń :)

    > Ogranicza ilosc zasysanego powietrza. Promuje silniki o wyzszej
    > sprawnosci i oczywiscie doladowane, czy raczej - dosysane.

    No ale przewagi silnika doładowanego nad wolnossącym w sporcie to nikt
    nie próbuje forsować.
    Więc dosysanie oczywiście, ale potem co z tym powietrzem zrobisz to już
    powinna być dowolność przy budowie silnika. To by stymulowało postęp
    który być może trafiłby potem na drogi.

    > No i trzeba zabronic podtlenku oraz zbiornikow buforowych powietrza
    > :-)

    No tak.
    Tzn. generalnie żadnych własnych utleniaczy na pokładzie.

    > KERS to mysle szybko by wypadly, gdyby ich mase mozna bylo w silnik
    > czy paliwo przeniesc.

    To zależy też tylko od regulaminu.
    W F1 minimalna masa bolidu jest dość niewielka, to taki KERS psuje
    wyważenie.
    W WRC to jest już 1230kg, więc balastu się zabiera dużo.
    Tam dorzucenie 100kg czegoś co popcha samochód w zamian za minimalne
    podniesienie środka ciężkości to już byłby dobry interes.