-
Data: 2010-04-19 00:05:27
Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]J.F. pisze:
> On Sun, 18 Apr 2010 23:28:54 +0200, Tomasz Pyra wrote:
>> J.F. pisze:
>>>> IMO wystarczyłaby zwężka i masa minimalna samochodu.
>>> Ale czemu sie ograniczacz jakas srednica i balastem ?
>> Bo się pozabijają.
>> To już kiedyś tak było że do sportu budowało się cokolwiek, jakkolwiek,
>> byle tylko się odpychało, ale po prostu było za dużo ofiar.
>
> Mowisz ze amerykanski dragster wygra kazdy start w F1 ?
> No, byc moze :-)
Gdyby mu dać możliwość skręcania to kto wie.
Ruchoma aerodynamika i jeszcze by się okazało że dragster nie musi nawet
zwalniać przed zakrętami ;)
A pierwszy na mecie byłby ten zawodnik który dał radę funkcjonować w
warunkach najwyższych przeciążeń :)
>> Zwężka jest o tyle dobra, że ustala jakąś uniwersalną granicę która
>> będzie tak samo dotyczyć każdego silnika "na opał". I tu może się
>> swobodnie ścigać i silnik Wankla, Diesla, Stirlinga czy Benza.
>
> Ogranicza ilosc zasysanego powietrza. Promuje silniki o wyzszej
> sprawnosci i oczywiscie doladowane, czy raczej - dosysane.
No ale przewagi silnika doładowanego nad wolnossącym w sporcie to nikt
nie próbuje forsować.
Więc dosysanie oczywiście, ale potem co z tym powietrzem zrobisz to już
powinna być dowolność przy budowie silnika. To by stymulowało postęp
który być może trafiłby potem na drogi.
> No i trzeba zabronic podtlenku oraz zbiornikow buforowych powietrza
> :-)
No tak.
Tzn. generalnie żadnych własnych utleniaczy na pokładzie.
>> Oczywiście do drzwi już pukają silniki elektryczne - czy to jakieś
>> KERS-y,
>
> KERS to mysle szybko by wypadly, gdyby ich mase mozna bylo w silnik
> czy paliwo przeniesc.
To zależy też tylko od regulaminu.
W F1 minimalna masa bolidu jest dość niewielka, to taki KERS psuje
wyważenie.
W WRC to jest już 1230kg, więc balastu się zabiera dużo.
Tam dorzucenie 100kg czegoś co popcha samochód w zamian za minimalne
podniesienie środka ciężkości to już byłby dobry interes.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.04.10 00:16 J.F.
- 19.04.10 00:27 Tomasz Pyra
- 19.04.10 01:51 J.F.
- 19.04.10 07:32 Agent
- 19.04.10 08:18 Robson
- 19.04.10 09:03 Tomasz Pyra
- 19.04.10 09:32 J.F.
- 19.04.10 09:46 Jakub Witkowski
- 19.04.10 09:52 krzysiek82
- 19.04.10 11:22 Shadowchaser
- 19.04.10 11:40 Cavallino
- 19.04.10 13:30 Shadowchaser
- 19.04.10 13:34 Cavallino
- 19.04.10 13:40 Gregorius
- 19.04.10 13:44 Shadowchaser
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=