eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
  • Data: 2010-04-19 00:05:27
    Temat: Re: Mam takie pytanie co do pitolenia o klekocie.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    J.F. pisze:
    > On Sun, 18 Apr 2010 23:28:54 +0200, Tomasz Pyra wrote:
    >> J.F. pisze:
    >>>> IMO wystarczyłaby zwężka i masa minimalna samochodu.
    >>> Ale czemu sie ograniczacz jakas srednica i balastem ?
    >> Bo się pozabijają.
    >> To już kiedyś tak było że do sportu budowało się cokolwiek, jakkolwiek,
    >> byle tylko się odpychało, ale po prostu było za dużo ofiar.
    >
    > Mowisz ze amerykanski dragster wygra kazdy start w F1 ?
    > No, byc moze :-)

    Gdyby mu dać możliwość skręcania to kto wie.
    Ruchoma aerodynamika i jeszcze by się okazało że dragster nie musi nawet
    zwalniać przed zakrętami ;)
    A pierwszy na mecie byłby ten zawodnik który dał radę funkcjonować w
    warunkach najwyższych przeciążeń :)


    >> Zwężka jest o tyle dobra, że ustala jakąś uniwersalną granicę która
    >> będzie tak samo dotyczyć każdego silnika "na opał". I tu może się
    >> swobodnie ścigać i silnik Wankla, Diesla, Stirlinga czy Benza.
    >
    > Ogranicza ilosc zasysanego powietrza. Promuje silniki o wyzszej
    > sprawnosci i oczywiscie doladowane, czy raczej - dosysane.

    No ale przewagi silnika doładowanego nad wolnossącym w sporcie to nikt
    nie próbuje forsować.
    Więc dosysanie oczywiście, ale potem co z tym powietrzem zrobisz to już
    powinna być dowolność przy budowie silnika. To by stymulowało postęp
    który być może trafiłby potem na drogi.

    > No i trzeba zabronic podtlenku oraz zbiornikow buforowych powietrza
    > :-)

    No tak.
    Tzn. generalnie żadnych własnych utleniaczy na pokładzie.

    >> Oczywiście do drzwi już pukają silniki elektryczne - czy to jakieś
    >> KERS-y,
    >
    > KERS to mysle szybko by wypadly, gdyby ich mase mozna bylo w silnik
    > czy paliwo przeniesc.

    To zależy też tylko od regulaminu.
    W F1 minimalna masa bolidu jest dość niewielka, to taki KERS psuje
    wyważenie.
    W WRC to jest już 1230kg, więc balastu się zabiera dużo.
    Tam dorzucenie 100kg czegoś co popcha samochód w zamian za minimalne
    podniesienie środka ciężkości to już byłby dobry interes.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: