    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mam pytanie o przyszłośc radia naziemnego
    Date: Sat, 12 Dec 2009 21:35:06 +0100

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Green, P.C., "Bilansowanie mocy w sieciach energetycznych", Vancouver,
    > 1971?

    Hmm... Na sieciach energetycznych co prawda się nie znam. Wiem, że
    jakieś systemy dopasowujące zużycie węgla do zapotrzebowania na
    elektryczność muszą być stosowane. Nie wydaje mi się jednak, by
    sprawdziły się one w tej sytuacji. Grupa (choćby dość duża) aktywistów
    umawia się, iż o określonej godzinie zgaszą światła. W praktyce nie ma
    idealnej synchronizacji, więc trochę to trwa. Ktoś przypomni sobie po
    pięciu, ktoś inny po dziesięciu minutach. Niektórzy nie wytrzymają do końca.
    Sądzisz, że pracownicy tej elektrowni w ciągu tej godziny zdążą
    zareagować zmniejszając ilość spalanego węgla adekwatnie do spadku
    zapotrzebowania wynikającego z pogaszonych żarówek? ;)

    > Nie mam z tym żadnych doświadczeń. Gdyby opierać się na tym, co pisze
    > prasa, standardem jest betonowy bunkier z kratami w oknach, posłanie
    > na gołej podłodze, suchy chleb i woda do popicia raz dziennie. A na
    > koniec żadnych pieniędzy. Ale z wieści, które od czasu do czasu do mnie

    Tak działają media. Patrz na przykład świńskiej grypy. Choroba, która ze
    statystycznego punktu widzenia ani nie charakteryzuje się jakąś
    szczególną śmiertelnością, ani też nie choruje na nią ogromna rzesza
    ludzi. Zrobiono z niej apokaliptyczną wizję.
    To samo rok temu było z kryzysem, chociaż przysłowiowy Kowalski jakoś go
    specjalnie nie odczuwał media malowały plastyczne obrazy globalnej
    klęski. Teraz cały kryzys im się przyjadł - mają świńską grypę i efekt
    cieplarniany. ;)